Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam pohádek v procesu socializace dítěte
Název práce v češtině: Význam pohádek v procesu socializace dítěte
Název v anglickém jazyce: The importance of fairy-tales in child socialisation process
Klíčová slova: Pohádka|socializace dítěte|rodina|rodinné pouto|lidová slovesnost|sociální interakce|subjektivní skutečnosti|objektivní realita|sociální identifikace|dítě předškolního a mladšího školního věku
Klíčová slova anglicky: Fairy-tales|child socialization|family|family bond|folk lingual diction|social interaction|subjective reality|objective reality|social identification|preschool age|lower school age
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
Řešitel: Mgr. Jakub Lendvay - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.12.2016
Datum zadání: 09.12.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.04.2018
Datum a čas obhajoby: 21.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
ARISTOTELÉS, Poetika. upr. Milan Mráz. 1. vyd. Praha: Oikoymenh, 2008. ISBN 978-80-7298-131-1.

BERGER, P., LUCKMANN, T., Sociální konstrukce reality. Pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.

BETTELHEIM, B., Za tajemstvím pohádek. Proč a jak je číst v dnešní době. 1. vyd. Praha: Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-290-1.

BIBLIOHELP. Bibliohelp – léčba knihou [online]. [vid. 25. 02. 2018]. Dostupné z: ‹http://www.bibliohelp.cz›

ČAPEK, K., Marsyas čili Na okraj literatury. 1. vyd. Praha: Československý spisovatel, 1971.

ČERNOUŠEK, M., Děti a svět pohádek. 1. vyd. Praha: Albatros, 1990. ISBN 80-00-00060-1.

ČERVENKA, J., Sborník statí a článků o pohádkách. 1. vyd. Praha: SNDK, 1960.

DOLÁKOVÁ, S., Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ. 1. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0933-1.

ENDE, M., Proč píšete knihy pro děti? Děti, proč čtete? 20. kongres IBBY 18.–23. srpna 1986. Česká sekce IBBY, 1988.

FRANZ, M.-L. von, Psychologický výklad pohádek: Smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. 4. vyd. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0863-1.

FRANZ, M.-L. von, Animus a anima v pohádkách. 1. vyd. Brno: Emitos, 2008. ISBN 978-80-87171-05-09.

CHALOUPKA, O., Víme co – ale víme jak? In: Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999.

JURÁNKOVÁ, V., Význam pohádky pro duševní rozvoj dítěte. Bakalářská práce. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2011.

LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., Vývojová psychologie: 2., aktualizované vydání. 4. přepr. a aktual. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1284-0.

MAFRA, Olomoucká nemocnice pouští dětem v inkubátorech pohádky, uklidňuje je to. iDNES.CZ/Olomoucký kraj: [online], [vid. 12. 01. 2018]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: https://olomouc.idnes.cz/olomouc-fakultni-nemocnice-inkubator-pohadky-muzikoterapie-petr-kubes-1ad-/olomouc-zpravy.aspx?c=A180112_123326_olomouc-zpravy_stk›

MATĚJČEK, Z., Prvních 6 let ve vývoji a výchově dítěte. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. ISBN 978-80-2470870-6.

MAREŠ, J., Pedagogická psychologie. 1. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80262-0174-8.

MUCHOVÁ, L., Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. 1. vyd. Brno: CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6.

PIŤHA, P., Úloha pohádek dříve a nyní. In: Chaloupka, O. aj., Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999.

PREKOPOVÁ, J., Z žen jsou chlapi, otcům chybí autorita, děti jsou chudáci. MF DNES [online], [vid. 12. 04. 2017]. ISSN 1210-1168. Dostupné z: https://ona.idnes.cz/jirina-prekopova-muzi-degeneruji-tvrdi-vehlasna
psycholozka-puj-/spolecnost.aspx?c=A110726_135655_spolecnost_jup›

RICHTER, L., Pohádka… a divadlo. 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem 2004a. ISBN 80-902075-2-8.

RICHTER, L., Co je co v pohádce (pohádkové reálie). 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem 2004b. ISBN 80-902975-3-6.

ŠAUEROVÁ, M., 2012. Vliv vývoje sociálních interakci dětí mladšího školního věku na možnosti podpory čtenářské gramotnosti v rodinné edukaci. Pedagogika [online], roč. 61, č. 1–2, s. 126–136 [vid. 11. 1. 2018]. ISSN 2336-2189. ‹http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=628&lang=cs›

ŠMAHELOVÁ, H., Pohádka – možnosti žánru a možnosti tvorby. In: Chaloupka, O. aj., Zlatý máj. O dětské literatuře a umění. Česká sekce IBBY, 1999.

ŠMAHELOVÁ, H., Prolamování struktur. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. ISBN80-246-0340-3.

TOMAN, J., Vybrané kapitoly z teorie dětské literatury: Pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7040-055-2.

VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I., Sociální psychologie – Sociálna psychológia. 1 vyd. Praha: ISV, 1997. ISBN: 80-85866-20-X.

ZIMBARDO, P. G., COULOMBOVÁ, N. D., Odpojený muž. Jak technologie připravuje muže o mužství a co s tím. 1. vyd. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5797-1.

ZIMBARDO, P. G., Luciferův efekt. Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. 1. vyd. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-200-2346-9.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK