Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efekt manipulace s výsledky vyhledávání
Název práce v češtině: Efekt manipulace s výsledky vyhledávání
Název v anglickém jazyce: Search engine manipulation effect
Klíčová slova: efekt manipulace s výsledky vyhledávání|internetové vyhledávače|manipulace|Google|Seznam|vliv médií|manipulace s výsledky vyhledávání
Klíčová slova anglicky: search engine manipulation effect|search engines|manipulation|Google|Seznam|media impact|search engine results page manipulation
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.11.2016
Datum zadání: 11.11.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.11.2016
Datum a čas obhajoby: 04.09.2017 08:40
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Ing. Martin Souček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vysvětlit problematiku efektu manipulace s výsledky vyhledávání (Search engine manipulation effect) a ukázat na doložených zahraničních studiích, jak může fungovat. Součástí práce bude i studie provedená na portálu Seznam.cz, která bude zkoumat pořadí výsledků vyhledávání 5-10 klíčových slov těch témat, jež polarizují společnost v České republice. Vyhledávač Seznam nepřizpůsobuje výsledky hledání přímo předchozím hledáním a tak vlastně plošně nabízí stejný obraz reality všem. Výzkumná část práce ukáže jaké je celkové vyznění výsledku vyhledávání na zvolená klíčová slova.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
KAHNEMAN, Daniel. Myšlení: rychlé a pomalé. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2012. Pod povrchem. ISBN 978-80-87270-42-4.

Epstein, Robert; Robertson, Ronald E. (2015-08-18). "The search engine manipulation effect (SEME) and its possible impact on the outcomes of elections". Proceedings of the National Academy of Sciences. 112 (33): E4512–E4521

Epstein, Robert (August 19, 2015). "How Google Could Rig the 2016 Election". Politico.com. Retrieved 2015-08-24.


PAN, Bing, Helene HEMBROOKE, Thorsten JOACHIMS, Lori LORIGO, Gary GAY a Laura GRANKA. In Google We Trust: Users’ Decisions on Rank, Position, and Relevance. Journal of Computer-Mediated Communication [online]. 2007, 12(3), 801–823 [cit. 2016-09-09]. ISSN 1083-6101. Dostupné z: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1083-6101.2007.00351.x/full
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK