Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příspěvek sociálně pedagogických aktivit komunitního centra ke kvalitě života klientek a klientů
Název práce v češtině: Příspěvek sociálně pedagogických aktivit komunitního centra ke kvalitě života klientek a klientů
Název v anglickém jazyce: The Benefits of Social Pedagogical Activities of Community Centre to Male and Female Clients' Well-Being
Klíčová slova: kvalita života|životní spokojenost|Schedule for the Evaluation of Individual Quality|komunitní centrum|klient komunitního centra
Klíčová slova anglicky: quality of life|well-being|Schedule for the Evaluation of Individual Quality|community centre|community centre client
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2016
Datum zadání: 02.11.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2016
Datum a čas obhajoby: 24.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality života klientek a klientů komunitních center z jejich vlastního pohledu. Jejím cílem bude popsat, jakým způsobem přispívají sociálně pedagogické aktivity komunitních center ke změnám v kvalitě života klientek a klientů. Diplomová práce bude koncipována jako teoreticko-empirická (výzkumná).

V teoretické části práce bude vymezen pojem kvalita života a budou charakterizována komunitní centra, jejich funkce a nabízené aktivity vzhledem k možnosti zvýšit kvalitu života.

Cílem výzkumné části práce bude na základě výpovědí současných klientů komunitních center popsat, jakým způsobem klientky a klienti komunitních center subjektivně vnímají změny v kvalitě života, které u nich nastaly zapojením do sociálně pedagogických aktivit. Data budou sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů a metodou SEIQoL (Schedule for the Evaluation of Individual Quality of Life) a budou analyzována kvalitativně. V práci budou na základě výsledků výzkumu formulována doporučení k rozvíjení služeb a způsobů práce nabízených komunitními centry.
Seznam odborné literatury
HAMPLOVÁ, Dana. Životní spokojenost: rodina, práce a další faktory. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2004. Sociologické studie. ISBN 80-7330-063-X.

HARTL, Pavel. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. Studijní texty (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-85850-45-1.

KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2001, 199 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-731-5004-2.

KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.

KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-2470-179-0.

KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie pocitů štěstí: současný stav poznání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4436-0.

MAREŠ, Jiří. Kvalita života u dětí a dospívajících. Brno: MSD, 2006. ISBN 80-86633-65-9.

MÜHLPACHR, Pavel a Helena VAĎUROVÁ. Kvalita života – teoretická a metodologická východiska. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005. 145s. ISBN 80-210-3754-7

PAYNE, Jan. Kvalita života a zdraví. Vyd. 1. V Praze: Triton, 2005. ISBN 80-7254-657-0.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. 384s. ISBN 978-80-7367-313-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK