Audio-kurz jako prostředek výuky češtiny pro cizince
Název práce v češtině: | Audio-kurz jako prostředek výuky češtiny pro cizince |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Audio Course as the Means of Teaching Czech as a Foreign Language |
Klíčová slova: | audio-kurz, audiolingvální metoda, Berlitz, Pimsleur, čeština pro cizince |
Klíčová slova anglicky: | audio course, audiolingual method, Berlitz, Pimsleur, Czech for foreigners |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Svatava Škodová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.10.2016 |
Datum zadání: | 03.11.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.11.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Hana Dufková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměří na vypracování audio-kurzu pro žáky češtiny na úrovni A1. Cílovou skupinou budou dospělí nerodilí mluvčí. V teoretické části diplomantka provede rekapitulaci audio-lingvální metody, a to včetně srovnání jejích vyučovacích principů s principy metody přímé a gramaticko-překladové. V praktické části autorka zpracuje konkrétní audio-kurz, ke kterému vypracuje metodické pokyny. Kurz bude pretestován a DP bude obsahovat evaluaci této pretestace.
Požadavky: Rešerše a prostudování odborné literatury. Vytvoření audio-kurzu pro češtinu jako cizí jazyk. Pretestace a vyhodnocení užití navrženého materiálu. Zpracování DP. Průběžné konzultace s vedoucí práce. Prezentace DP v diplomovém semináři. Příprava tezí a prezentace práce pro obhajobu. |
Seznam odborné literatury |
BENEŠ, E. a kol. Metodika cizích jazyků. Praha: SPN 1970.
HENDRICH, Josef, et al. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1988. HRDLIČKA, M. Cizí jazyk čeština. Praha 2002. HRDLIČKA, M. Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka. Praha 2009. HRONOVÁ, K. Čeština jako cizí jazyk. Praha 1993. CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků. Praha: Academia 2006. ŠKODOVÁ, S. - ŠTINDLOVÁ, B.: Možnosti výuky gramatiky bez zprostředkovacího jazyka. In.: Hádková, M. – Balowska, G. (eds.): Písemné zkoušky z cizího jazyka a Společný evropský referenční rámec. Praha – Ratiboř, 2007. JANÍKOVÁ., Věra. Výuka cizích jazyků. Praha: Grada, 2011. ŠKODOVÁ, Svatava: Gramatika ve výuce češtiny jako cizího jazyka z pohledu moderních lingvistických přístupů. In Martina Švrčinová, Zuzana Vlasáková (eds.): Gramatika ve výuce a testování cizích jazyků (včetně češtiny pro cizince) Sborník z mezinárodní konference 23. a 24. června 2015, Poděbrady, s. 182 - 197. PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. RICHARDS, Jack C., RODGERS, Theodore S. Approaches and methods in language teaching: a description and analysis. ;Cambridge: Cambridge University Press, 2001. |