Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Koncepce výuky environmentální výchovy na střední pedagogické škole
Název práce v češtině: Koncepce výuky environmentální výchovy na střední pedagogické škole
Název v anglickém jazyce: Concept of teaching environmental education at secondary schoos for teaching
Klíčová slova: environmentální výchova|cíle|obsah|metody|integrace|projekt
Klíčová slova anglicky: environmental education|goals|methods|content|integration|project
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.09.2016
Datum zadání: 22.09.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2017
Datum a čas obhajoby: 12.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářské práce definuje základní pojmy environmentální výchovy a s ní souvisejících termínů jako je ekologická výchova, globální výchova a další. Nedílnou součástí bakalářské práce bude uvést důvody realizace environmentální výchovy na školách, jaké si klade cíle a jakým způsobem je na škole realizovaná. K tomuto účelu bude cílem druhé části bakalářské práce zjistit, jaké metody používá učitel k realizaci environmentální výchovy na konkrétní středí pedagogické škole.
Seznam odborné literatury
ČERNOUŠEK, Michal. Psychologie životního prostředí. Praha: Karolinum, 1992. ISBN 80-706-6550-5.
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: efektivní strategie. Praha: Agentura Koniklec, 2013. ISBN 978-80-904141-1-2.
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
ČINČERA, Jan a Milan CAHA. Výchova a budoucnost: hry a techniky o životním prostředí a společnosti. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-731-5099-9.
Člověk + příroda = udržitelnost?: texty o proměně vztahů lidí k přírodě, environmentální výchově a udržitelnosti. Praha: Zelený kruh, 2009. APEL. ISBN 978-80-903968-5-2.
DANIŠ, Petr a Judita NACHVÁTALOVÁ. Základní průvodce po cílech a příkladech vzdělávání pro pedagogy, vychovatele a veřejnou správu [online]. Ministerstvo životního prostředí, 2015 [cit. 2017-01-11]. Dostupné z:http://www.mzp.cz/cz/publikace_evvo
Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v gymnáziích. [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV), divize VÚP, 2011. 88 s. [cit. 2016-12-20]. Dostupné z:http://www.nuv.cz/vystupy/doporucene-ocekavane-vystupy-1
HORKÁ, Hana. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Brno: Katedra pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání. 78-42-M/03 Pedagogické lyceum. [online]. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2010. 88 s. [cit. 2016-12-09]. Dostupné z:http://www.nuv.cz/t/rvp-os
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2013. 138 s. [cit. 2016-12-08]. Dostupné z:http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani
STREJČKOVÁ, Emilie. Děti, aby byly a žily. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2005. ISBN 80-721-2382-3.
ŠEBEŠOVÁ, Petra a Petra ŠIMONOVÁ (eds.). Environmentální výchova pro ZŠ a SŠ: tři kroky k aktivnímu vyučování. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0503-6.
VAN MATRE, Steve: Earth Education - a New Beginning. 4. vydání. Greenville, USA. The Institute for Earth Education, 1999. ISBN 0-917011-02-3.
Zákon č. 17/1992 Sb. Zákon o životním prostředí., In: Sbírka zákonů. 1992, ročník 1992, částka 4. Dostupné také z:http://www.mzp.cz/www/platnalegislativa.nsf
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK