Nástroje personálního marketingu z pohledu studentů vysokých škol
Název práce v češtině: | Nástroje personálního marketingu z pohledu studentů vysokých škol |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Personnel Marketing Tools from University Students Viewpoint |
Klíčová slova: | značka zaměstnavatele|personální marketing|marketing v řízení lidských zdrojů|nástroje personálního marketingu|generace Y |
Klíčová slova anglicky: | employer branding|personnel marketing|HR marketing|HR marketing tools|generation Y |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2016 |
Datum zadání: | 30.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2017 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Olga Běhounková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak posuzují nástroje personálního marketingu studenti vysokých škol, jaké konkrétní nástroje preferují, jaké ovlivňují jejich zájem o organizaci. Nástroji personálního marketingu, které vytvářejí dobrou pověst organizace, mohou být podpora neziskových organizací, vysokých škol a spolupráce na projektech, způsob vystupování v mediích, způsob získávání pracovníků a komunikace organizace s kandidáty, rovněž pracovní podmínky a pracovní prostředí, zaměstnanecké benefity ad. V současnosti jsou diskutována očekávání a preference mladé generace, tzv. generace Y, ve vztahu k práci, mnohé organizace se ve výrazné míře zaměřují právě na tuto skupinu pracovníků. Práce bude vycházet z odborných zdrojů a dostupných výzkumů k personálnímu marketingu a jeho nástrojům, budování značky zaměstnavatele (employer branding) a k problematice současné mladé generace pracovníků. Součástí práce bude kvantitativní dotazníkové šetření, které bude realizováno elektronicky, respondenty budou studenti vysokých škol. Šetření bude sledovat zjištění, které nástroje personálního marketingu považují studenti různých vysokých škol za klíčové pro výběr svého budoucího zaměstnavatele. Cílem šetření bude komparace preferencí studentů vysokých škol s ekonomickým a humanitním zaměřením. Předběžná struktura práce: 1 Employer branding – budování značky zaměstnavatele 2 Personální marketing 3 Nástroje personálního marketingu 4 Generace mladých pracovníků – generace Y 5 Specifika personálního marketingu ve vztahu ke generaci mladých pracovníků – generaci Y 6 Empirické šetření: Nástroje personálního marketingu z pohledu studentů vysokých škol |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7. GADDAM Soumya. Modeling Employer Branding Communication: The Softer Aspect of HR Marketing Management. ICFAI Journal of Soft Skills [online]. 2008, 2(1), p. 45-55 [cit. 2016-11-10]. ISSN 0973-8479. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=31381686&lang=cs&site=ehost-live. GUILLOT-SOULEZ, Chloé a Sébastien SOULEZ. On the heterogeneity of Generation Y job preferences. Employee Relations [online]. 2014, 36(4), p. 319-332 [cit. 2016-11-10]. ISSN 0142-5455. Dostupné prostřednictvím EBSCO host z: doi:10.1108/ER-07-2013-0073. KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3. KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. KOUKOL, Jiří. Spolupráce se studenty: Přínosy převažují, otevřenost firem je na místě. HR forum. 2011, č. 6, s. 11–12. ISSN 1212-690X. KULTALAHTI, Susanna a Riitta VIITALA. Generation Y – challenging clients for HRM? Journal of Managerial Psychology [online]. 2015, 30(1), p. 101-114 [cit. 2016-11-10]. ISSN 0268-3946. Dostupné prostřednictvím EBSCO host z: doi:10.1108/JMP-08-2014-0230. NDWENI, Buhle. The battle of the employer brands: attracting the best talent. Finweek [online]. 2015, p. 14-19 [vid. 2015-02-27]. ISSN 1812-4658. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=bth&AN=101457296&lang=cs&site=ehost-live. NG, Eddy S.W. a Ronald J. BURKE. The next generation at work – business students' views, values and job search strategy. Education Training [online]. 2006, 48(7), p. 478-492 [cit. 2016-11-10]. ISSN 0040-0912. Dostupné prostřednictvím ProQuest z: doi: 10.1108/00400910610705872. POKORNÝ, Ondřej. Investice do HR marketingu a Employer Brandingu v ČR rostou: Výzkum aktuálních trendů HR marketingu v České republice 2016 [online]. Brandbakers, 2016. [cit. 2016-11-10]. Dostupné z: http://www.brandbakers.cz/primo_z_pece/clanek/286. STARIŅECA, Olga. Employer Brand Role in HR Recruitment and Selection. Economics and Business [online]. 2015, 27(1), p. 58-63 [cit. 2016-11-10]. ISSN 2256-0394. Dostupné prostřednictvím EBSCO host z: doi: 10.1515/eb-2015-0009. STÝBLO, Jiří. Uplatňování personálního marketingu v praxi. Práce a mzda. 2003, č. 4, s. 18-26. ISSN 0032-6208. TULGAN, Bruce. Finding roles for social-media tools in HR. Strategic HR Review [online]. 2007, 6(2), p. 3 [cit. 2016-11-10]. ISSN 1475-4398. Dostupné z: http://search.proquest.com.ezproxy.is.cuni.cz/docview/217178501/fulltext/609ABA1CDFDF428CPQ/1?accountid=35514. |