Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Motivace ke studiu oboru všeobecná sestra na lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze ve vztahu k interpersonálním charakteristikám
Název práce v češtině: Motivace ke studiu oboru všeobecná sestra na lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze ve vztahu k interpersonálním charakteristikám
Název v anglickém jazyce: Motivation to Study Among Nursing Students at Faculty of Medicine at Charles University in Prague Related to Interpersonal Characteristics
Klíčová slova: motivace, studium, všeobecná zdravotní sestra, afiliace, hostilita, dominance, submise, motivace ke studiu, ošetřovatelství, vzdělávací systém, nelékařské zdravotnické povolání.
Klíčová slova anglicky: motivation, study, nurse, afiliation, hostility, dominance, submision, motivation to study, nursing, system of education, non medical healthcare
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2016
Datum zadání: 30.06.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.01.2017
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 10:00
Odevzdaná/finalizovaná: ne
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit motivaci studentů ke studiu vysokoškolského oboru všeobec-ná sestra ve vztahu k vybraným interpersonálním charakteristikám. Pomocí dotazníků (vlastní konstrukce a standardizovaného dotazníku T. Learyho) budou zjišťovány důvody k výběru tohoto studijního oboru a souvislosti s některými interpersonálními charakteristikami uchaze-čů o studium, například s mírou afiliace nebo dominance. Soubor respondentů bude tvořen 60 studenty bakalářského oboru všeobecná sestra na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Teo-retická východiska práce budou založena na deskripci vybraných motivačních teorií a dále na tématech z oblasti odborného vzdělávání zdravotních sester v České republice. Bude popsána současná situace systému vzdělávání všeobecných sester na vysokých školách a nastíněna bude i část připravovaných změn tohoto systému. Dále budou představeny některé motivační teorie a psychologické konstrukty popisující interpersonální charakteristiky. Toto téma je ak-tuálně řešeno v souvislosti se zkvalitňováním zdravotní péče a s dlouhodobými problémy ne-dostatku pracovních sil ve zdravotnictví (dle WHO nejen u nás).
Zásady pro vypracování:
1 Systém odborného vzdělávání všeobecných sester ve zdravotnickém sektoru v České republice
1.1 Současná situace systému vzdělávání sester
1.2 Změny systému v České republice v roce 2016
2 Vybrané teorie motivace
2.1 Motivace ve vztahu k volbě studia
2.2 Motivace ke studiu oboru všeobecná sestra
3 Vybrané interpersonální charakteristiky
3.1 Afiliace a hostilita
3.2 Dominance a submise
4 Souvislost vybraných charakteristik s motivací studentů ke studiu oboru všeobecná sestra
5 Výzkumné šetření – Motivace a interpersonální charakteristiky studentů oboru všeobecná sestra na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy
Seznam odborné literatury
BLATNÝ, Marek a kol. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3434-7.
CARTWRIGHT, Susan. The Oxford handbook of personnel psychology. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-923473-8.
Česká lékařská komora [online]. [cit. 2016-03-13]. Dostupné z: http://www.lkcr.cz/zakladni-informace-203.html.
FARKAŠOVÁ, Dana a kol. Ošetřovatelství – teorie. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-227-8.
HANOUSKOVÁ, Jindřiška. Motivační a demotivační faktory při výkonu povolání všeo-becné sestry. Praha, 2015. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, 1. lékařská fa-kulta. Vedoucí práce Jana Heczková.
HULKOVÁ, Viera. Štandardizácia v ošetrovateľstve. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra. ISBN 978-80-271-0063-7.
JAROŠOVÁ, Darja. Vybrané kapitoly z teorie ošetřovatelství. Ostrava: Repronis, 1999. ISBN 80-7042-318-8
KAFKOVÁ, Vlastimila. Z historie ošetřovatelství. Brno: Institut pro další vzdělávání pra-covníků ve zdravotnictví, 1992. ISBN 80-7013-123-3.
KRAUSOVÁ, Kateřina. Historie českého ošetřovatelství do roku 1989, Florence, 2010, roč. 6, č. 3. ISSN 1801-464X.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
Ministerstvo zdravotnictví České republiky Specializační a celoživotní vzdělávání. [onli-ne]. [cit. 2016-03-13]. Dostupné z: http://www.mzcr.cz/obsah/specializacni-a-celozivotni-vzdelavani_934_3.html.
PELCOVÁ, Jana. Zkoušky k vydání osvědčení k výkonu povolání bez odborného dohle-du, Sestra, 2009, roč. 19, č. 7-8. ISSN 1210-0404.
PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Vybrané kapitoly z historie ošetřovatelství. Ostra-va: Ostravská univerzita v Ostravě, Zdravotně sociální fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-506-5.
ROBERTS, Paula M. a Helena PRIEST. Healthcare research: a handbook for students and practitioners. Chichester, West Sussex: J. Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-51932-5.
SCULLION, Philip A. a David A. GUEST. Study skills for nursing and midwifery stu-dents. Maidenhead, Berkshire, England: Open University Press, 2007. Successful study-ing. ISBN 978-0335222209.
STAŇKOVÁ, Marta. Vzdělávání sester v Evropské unii. Sestra, 2000, roč. 10, č. 7. ISSN 1210-0404.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK