Fenomén volné hry u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: | Fenomén volné hry u dětí předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The phenomenon of free play in preschool age children |
Klíčová slova: | fenomén hry|volná hra|dítě předškolního věku|mateřská škola |
Klíčová slova anglicky: | Phenomenon of a play|free play|preschool child|preschool enviroment |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.06.2016 |
Datum zadání: | 30.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jana Burianová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se bude věnovat úvodu do problematiky dětské hry a tomu, jaký má význam pro děti předškolního věku. Co je podstata her? Jaké má znaky a jaké jsou druhy her? Významná část bude věnována volné hře. Jakou roli hraje hra ve vývoji dítěte předškolního věku? Jaký má přínos a význam? Praktická část by se věnovala fenoménu volné hry a to především z pohledu samotných dětí jako aktéru dětské hry. |
Seznam odborné literatury |
BORECKÝ, V. Světy hraček. Praha: Mona, 1982. 96 s. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Jakub Florián. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 172 s. ISBN 80-7178-068-5. CAIATIOVÁ, M.; DELAČOVÁ, S.; MÜLLEROVÁ, A. Volná hra. Věra Smolová. 1. vyd. Praha: Portál, 1995. 106 s. ISBN 80-7178-011-1. ČAČKA, O. Psychologie dítěte. 1. vyd. Tišnov: Sursum, 1994. 112 s. ISBN 80-85799-03- 0 EISENBERG, A.; MURKOFF, H. E.; HATHAWAY, S. What To Expect The Toddler Years. New York: Workman Publishing, 1994. 904 s. ISBN 0-89480-994-6. HOSKOVCOVÁ, S. Psychická odolnost předškolního dítěte. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. 160 s. ISBN 80-247-1424-8. KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. 1. souborné vyd. Praha: Kalich, 1992. 144 s. ISBN 80-7017-492-7. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě se během hry zbavuje napětí. Informatorium 3–8, 2008, roč. 15, č. 1, s. 8–9. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 184 s. ISBN 80-247-0852-3. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. 3. vyd. Praha: Portál, 1994. 108 s. ISBN 80- 7178-853-8. MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Jarmila Milnerová. 1. vyd. Praha: Panorama, 1978. 360 s. MIŠURCOVÁ, V.; FIŠER, J.; FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980. 143 s. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II. Hra (cesta k poznání dítěte). Liberec: Technická univerzita v Liberci, Pedagogická fakulta, 2002. 35 s. PIAGET, J.; INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Eva Vyskočilová. 1. vyd. Praha: Krajský pedagogický ústav v Praze, 1968. 147s. PLEVOVÁ, I. Období předškolního věku. In ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. (Ed.) Přehled vývojové psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Paleckého, 2008. s. 68–72. ISBN 978-80-244-2141-4. PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky I. Vývoj člověka do patnácti let. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. 461 s. REZKOVÁ, V. Nedirektivní psychoterapie hrou. 3. vyd. Praha: Pražská pedagogickopsychologická poradna, 1999. 37 s. SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství: studie o jejich vývoji a motivaci. 1 vyd. Praha: Academia, 1982. 211 s. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 528 s. ISBN 80-7178-308-0. |