Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fenomén volné hry u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Fenomén volné hry u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: The phenomenon of free play in preschool age children
Klíčová slova: fenomén hry|volná hra|dítě předškolního věku|mateřská škola
Klíčová slova anglicky: Phenomenon of a play|free play|preschool child|preschool enviroment
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2016
Datum zadání: 30.06.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.06.2017
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jana Burianová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se bude věnovat úvodu do problematiky dětské hry a tomu, jaký má význam pro děti předškolního věku. Co je podstata her? Jaké má znaky a jaké jsou druhy her? Významná část bude věnována volné hře. Jakou roli hraje hra ve vývoji dítěte předškolního věku? Jaký má přínos a význam? Praktická část by se věnovala fenoménu volné hry a to především z pohledu samotných dětí jako aktéru dětské hry.
Seznam odborné literatury
BORECKÝ, V. Světy hraček. Praha: Mona, 1982. 96 s.
BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Jakub Florián. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. 172 s.
ISBN 80-7178-068-5.
CAIATIOVÁ, M.; DELAČOVÁ, S.; MÜLLEROVÁ, A. Volná hra. Věra Smolová. 1. vyd.
Praha: Portál, 1995. 106 s. ISBN 80-7178-011-1.
ČAČKA, O. Psychologie dítěte. 1. vyd. Tišnov: Sursum, 1994. 112 s. ISBN 80-85799-03-
0
EISENBERG, A.; MURKOFF, H. E.; HATHAWAY, S. What To Expect The Toddler Years.
New York: Workman Publishing, 1994. 904 s. ISBN 0-89480-994-6.
HOSKOVCOVÁ, S. Psychická odolnost předškolního dítěte. 1. vyd. Praha: Grada, 2006.
160 s. ISBN 80-247-1424-8.
KOMENSKÝ, J. A. Informatorium školy mateřské. 1. souborné vyd. Praha: Kalich, 1992.
144 s. ISBN 80-7017-492-7.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě se během hry zbavuje napětí. Informatorium 3–8, 2008, roč. 15, č.
1, s. 8–9.
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 184 s.
ISBN 80-247-0852-3.
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. 3. vyd. Praha: Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-
7178-853-8.
MILLAROVÁ, S. Psychologie hry. Jarmila Milnerová. 1. vyd. Praha: Panorama, 1978.
360 s.
MIŠURCOVÁ, V.; FIŠER, J.; FIXL, V. Hra a hračka v životě dítěte. 1. vyd. Praha: Státní
pedagogické nakladatelství, 1980. 143 s.
OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II. Hra (cesta k poznání dítěte). Liberec:
Technická univerzita v Liberci, Pedagogická fakulta, 2002. 35 s.
PIAGET, J.; INHELDEROVÁ, B. Psychologie dítěte. Eva Vyskočilová. 1. vyd. Praha:
Krajský pedagogický ústav v Praze, 1968. 147s.
PLEVOVÁ, I. Období předškolního věku. In ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, J. (Ed.) Přehled vývojové psychologie. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Paleckého, 2008. s. 68–72. ISBN 978-80-244-2141-4.
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky I. Vývoj člověka do patnácti let. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963. 461 s.
REZKOVÁ, V. Nedirektivní psychoterapie hrou. 3. vyd. Praha: Pražská pedagogickopsychologická poradna, 1999. 37 s.
SEVEROVÁ, M. Hry v raném dětství: studie o jejich vývoji a motivaci. 1 vyd. Praha: Academia, 1982. 211 s.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. 528 s. ISBN 80-7178-308-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK