Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje
Název práce v češtině: | Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Job Satisfaction of Teachers at Upper Primary Schools as an Presumption of their Professional Development |
Klíčová slova: | Pracovní spokojenost, učitelé, profesní rozvoj, druhý stupeň základní školy |
Klíčová slova anglicky: | Job Satisfaction,Teachers, Professional Development, Upper Primary Schools |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Renata Kocianová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.06.2016 |
Datum zadání: | 27.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2017 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Helena Záškodná, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat souvislostmi pracovní spokojenosti a profesního rozvoje učitelů druhého stupně základních škol. Východisky práce budou problematika pracovní spokojenosti, teorie pracovní spokojenosti, specifika profese učitele a požadavky, které tato profese klade. Pozornost bude zaměřena na faktory pracovní spokojenosti učitelů, na jejich profesní rozvoj, jeho možnosti a na přístup učitelů ke svému vlastnímu rozvoji. Cílem práce bude zjistit, zda je pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol předpokladem jejich profesního rozvoje. Součástí práce bude empirické kvantitativní šetření formou dotazníků mezi učiteli druhého stupně základních škol v Praze. Předběžná struktura práce: 1 Pracovní spokojenost 2 Teorie pracovní spokojenosti 3 Profese učitele a její specifika 4 Požadavky na výkon profese učitele 5 Faktory pracovní spokojenosti učitelů 6 Profesní rozvoj učitelů 7 Možnosti profesního rozvoje učitelů 8 Empirické šetření: Pracovní spokojenost učitelů druhého stupně základních škol jako předpoklad jejich profesního rozvoje |
Seznam odborné literatury |
HERZBERG, Frederick, Bernard MAUSNER a Barbara B. Snyderman. The Motivation to Work. New Jersey: Transaction Publishers, 1993. ISBN 978-1-56000-634-3. JANOUŠEK, Jaromír. Aspirační úroveň, výkonový motiv a vnímané sebeuplatnění jako psychologické faktory výkonnosti ve společenských podmínkách [online]. Praha: Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, 2005 [cit. 2016-06-20]. Edice pracovních sešitů PSSS. Psychologická řada. ISSN 1801-5999. Dostupné z:http://publication.fsv.cuni.cz/attachments/135_005_Janousek.pdf KOCIANOVÁ, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2497-3. KRYKORKOVÁ, Hana a Růžena VÁŇOVÁ. Učitel v současné škole. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2010. ISBN 978-80-7308-301-4. PAULÍK, Karel. Psychologické aspekty pracovní spokojenosti učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. ISBN 80-7042-550-4. ŠTIKAR, Jiří, Milan RYMEŠ, Karel RIEGEL a Jiří HOSKOVEC. Psychologie ve světě práce. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2003. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0448-5. URBÁNEK, Petr. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická, 2005. ISBN 80-7083-942-2. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-082-4. |