Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
K využití Nepustilovy metody ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Název práce v češtině: K využití Nepustilovy metody ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Název v anglickém jazyce: The application of the Nepustil's method in teaching Czech as a foreign language
Klíčová slova: Nepustilova metoda|autentické texty|modelové věty|překlad|slovní zásoba|čeština pro cizince
Klíčová slova anglicky: Nepustil method|authentic texts|model sentences|translation|vocabulary|Czech for foreigners
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Milan Hrdlička, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.06.2016
Datum zadání: 19.09.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.09.2016
Datum a čas obhajoby: 10.09.2018 10:15
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem
Oponenti: Mgr. et Mgr. Magdalena Antonia Hromadová
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Představení tradičních metod výuky cizích jazyků
2. Nepustilova metoda a její místo mezi tradičními výukovými metodami
3. Analýza vybraných výukových materiálu zpracovaných Nepustilovou metodou
4. Prvky Nepustilovy metody ve výukových materiálech jiných autorů
5. Aplikace Nepustilovy koncepce na češtinu jako cizí jazyk
a) Prezentace vybraných gramatických a lexikální jevů pomocí Nepustilovy metody
b) Zhodnocení využitelnosti Nepustilovy metody ve výuce češtiny jako cizího jazyka
c) K možnostem dalšího rozpracování Nepustilovy koncepce
Seznam odborné literatury
TEORETICKÉ PUBLIKACE

• RICHARDS, Jack C./RODGERS, Theodore S. Approaches and methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 1989.
• MAŇÁK, Josef/ŠVEC, Vlastimil. Výukové metody. Brno: Paido, 2003.
• CLARK, C. Raymond. Language teaching techniques. Vermont: Prolingua, 1980.
• RAMPILLON, Ute. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. München: Max Hueber, 1989.
• DIEHL, Erika. Grammatikunterricht: alles für der Katz?: Untersuchungen zum Zweitsprachenerwerb Deutsch. Tübingen: Niemeyer, 2000.
• LOJOVÁ, Gabriela, VLČKOVÁ, Kateřina. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál: 2011.
• BUTZKAMM, Wolfgang. We only learn language once. The role of the mother tongue in FL classrooms: death of a dogma. In: Language Learning Journal, 2003, str. 29-39.
• BUTZKAMM, WOLFGANG. Native Language Skills as a Foundation for Foreign Language Learning. In: Transcending boundaries. Essays in honour of Gisela Hermann-Brennecke, 2007. str. 71-85.
• BUTZKAMM, WOLFGANG. Die Muttersprache als Sprachmutter. Ein Gegenentwurf zur herrschenden Theorie. In: Französisch heute, 2003, str. 174-192.
• LEWIS, MICHALEL. The Lexical Approach. Hove: Language Teaching Publications, 1993.
• SCOTT, Mike/TRIBBLE, Christopher. Textual patterns: key words and corpus analysis in language education. Amsterdam: Benjamins, 2006.
• TARGOŃSKA, Joanna. Kollokationen – ein vernachlässigtes Gebiet der DaF-Didaktik?. In: Linguistik Online, 2014, str. 29-51.
• REDER, Anna. Kommen Kollokationen in Mode? Kollokationskonzepte und ihre mögliche Umsetzung in der Didaktik. In: Lingustik Online, 2011, str. 131-140.
• BUBENHOFER, Noah/PTASHNYK, Stefania. Korpora, Datenbanken und das Web: State of the Art computergestützter Forschung in der Phraseologie und Lexikographie. In: Korpora, Web und Datenbanken. Computergestützte Methoden in der modernen Phraseologie und Lexikographie/Corpora, Web and Databases. Computer-Based Methods in Modern Phraseology and Lexicography, 2010, str. 7–20.
• BICKEL, Hans. Das Internet als linguistisches Korpus. [online]. 2006. http://linguistik-online.com/28_06/bickel.pdf.

VÝUKOVÉ PUBLIKACE

• NEPUSTIL, Vladimír. Němčina: intensivní kurs: netradiční Nepustilova metoda. I. díl, 1. část, Gramatika. Brno: Vladimír Nepustil, 1994.
• NEPUSTIL, Vladimír. Němčina: intensivní kurs: netradiční Nepustilova metoda. I. díl, 2. část, Cvičení. Brno: Vladimír Nepustil, 1994.
• NEPUSTIL, Vladimír. Němčina: intensivní kurs: netradiční Nepustilova metoda. II. díl, 1. část, Vedlejší věty. Brno: Vladimír Nepustil, 1994.
• NEPUSTIL, Vladimír. Němčina: intensivní kurs: netradiční Nepustilova metoda. II. díl, 2. část, Četba. Brno: Vladimír Nepustil, 1994.
• NEPUSTIL, Vladimír. Němčina: intensivní kurs: netradiční Nepustilova metoda. III. díl, 1, 2. a 3. část, Basic Deutsch - 2000 nejdůležitějších slov v různých vazbách - vhodné i jako četba. Brno: Vladimír Nepustil, 1994.
• KRATINA, Jan. Výuka němčiny ve větách. Praha: Olympia, 2005.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK