Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Labelling ve škole a jeho vliv na jedince
Název práce v češtině: Labelling ve škole a jeho vliv na jedince
Název v anglickém jazyce: Labelling at School and its Impact on the Individual
Klíčová slova: nálepkování, psychosociální vývoj, sociální deviace, deviantní chování, důsledky
Klíčová slova anglicky: labelling, psychosocial development, social deviation, deviant behavior, consequences
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.06.2016
Datum zadání: 13.06.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.11.2016
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít teoreticko-empirický charakter.
Teoretická část se zaměří na představení teorie nálepkování, na problematiku vlivu nálepky na utváření identity jedince a na možné odchýlení od zdravého psychosociálního vývoje. Dále se bude zabývat specifičností labellingu ve školním prostředí.
V empirické části bude provedena kvalitativní výzkumná sonda za využití narativní biografické metodologie. Cílem sondy bude zjistit, jakým způsobem byla vybraným respondentům přidělena nálepka v průběhu školní docházky a jak je v období jejich školního vzdělávání a dalších let ovlivňovala a případně stále ovlivňuje.
Závěry práce budou směřovat k doporučením pro školní praxi.
Seznam odborné literatury
MUNKOVÁ, Gabriela. Sociální deviace: (přehled sociologických teorií). Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0279-2.
BÁRTLOVÁ, Sylva. Sociální patologie. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1998. ISBN 80-701-3259-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8308-0.
SEDLÁČKOVÁ, Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka: dětství, dospělost, stáří. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2685-4.
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6.
HELUS, Zdeněk a Marie KRHUTOVÁ. Sociální psychologie pro pedagogy: příprava na profesi. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.
JEDLIČKA, Richard a Jaroslav KOŤA. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-718-4555-8.
HOWARD S. BECKER. Outsiders: studies in the sociology of deviance. [New ed.]. New York: Free Press, 1973. ISBN 06-848-3635-1.
DOUGLAS, Raybeck. Anthropology and Labeling Theory: A Constructive Critique. Ethos. Wiley, 1988, 16(4), 371 - 397. ISSN 00912131.
GOFFMAN, Erving. Stigma: poznámky k problému zvládání narušené identity. Vyd. 1. Překlad Tomáš Prášek. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003, 167 s. Most (Sociologické nakladatelství), sv. 3. ISBN 80-864-2921-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK