Specifika domácí přípravy žáků na anglický jazyk
Název práce v češtině: | Specifika domácí přípravy žáků na anglický jazyk |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Specifics of pupils´ home preparation for English lessons |
Klíčová slova: | anglický jazyk|domácí příprava|rodiče|spolupráce|strategie učení|učební styl|učební taktiky|učitelé|žáci |
Klíčová slova anglicky: | English language|home preparation|involvement|learning strategies|learning styles|learning techniques|parents|pupils|teachers |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.06.2016 |
Datum zadání: | 13.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Tato práce se bude zabývat domácí přípravou na anglický jazyk na vybrané základní škole. Zkoumány budou především tři úhly pohledu na domácí přípravu: z pohledu žáka, rodiče a učitele. Cílem práce je porovnat tyto perspektivy a navrhnout kroky, které by vedly k zefektivnění přípravy žáků. A dále popsat komunikaci probíhající mezi žáky a učiteli a mezi rodiči a učiteli. Dílčím cílem práce bude vystihnout odlišnosti domácí přípravy na anglický jazyk a přípravy na další předměty, nalézt případná specifika a možná úskalí. |
Seznam odborné literatury |
RABUŠICOVÁ, M., ŠEDOVÁ, K., TRNKOVÁ, K. ČIHÁČEK, V. Škola a /versus/ rodina. MU v Brně, 2004. ISBN 80-210-3598-6 HELMS, W. Lépe motivovat – méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-087-1 ČAPEK, R. Učitel a rodič. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4640-1 CANGELOSI, J., S., Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2 COOPER, H. The Battle Over Homework: Common Ground for Administrators, Teachers, and, Parents. Thousand Oaks: Corwin Press, 2007. ISBN 1-4129-3713-2 VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9. KASÍKOVÁ, Hana a Jana STRAKOVÁ (eds.). Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1911-8. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. ZÄHME, V. 2005. Co by děti měly znát : Odhalování dětských světů. Rodičovské omyly. Co o svých dětech možná nevíte.. 1. vyd. Čestlice : Rebo, 2005. 202 s. ISBN 80-7234-420-X. MOŽNÝ, I. 2006. Rodina a společnost. Praha : SLON, 2006. 312 s. ISBN 80-86429- 58-X. MARTIN, M.; WALTMANOVÁ-GREENWOODOVÁ, C. 1997. Jak řešit problémy dětí se školou : lexikon pro rodiče. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. Domácí úkoly, s. 39- 50. ISBN 80-7178-125-8. HONG, E., MILGRAM, R. M. Homework : motivation and learning preference. 1.vyd. Westport, Conn. : Bergin & Garvey, 2000. 191 s. ISBN 0–89789–585–1. |