Informační vzdělávání studentů kombinovaného studia na příkladu ČZU
Název práce v češtině: | Informační vzdělávání studentů kombinovaného studia na příkladu ČZU |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Information education of students of combined forms of study at CULS |
Klíčová slova: | kombinované studium|studenti kombinovaného studia|vysokoškolské knihovny|informační vzdělávání|informační gramotnost|Česká zemědělská univerzita v Praze|Studijní a informační centrum ČZU v Praze |
Klíčová slova anglicky: | combined study|students of combined study|academic libraries|information education|information literacy|Czech University of Life Sciences Prague|Study and Information Centre CULS Prague |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Landová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.06.2016 |
Datum zadání: | 13.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 17.08.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Adéla Jarolímková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapování problematiky informačního vzdělávání pro studenty kombinovaného studia. Pozornost bude věnována především specifikům vzdělávání těchto studentů, možnostem hodnocení výuky, formám výuky a zahraniční praxi. Praktická část se bude zabývat informačním vzděláváním studentů kombinovaného studia na České zemědělské univerzitě v Praze. Osnova: 1) Specifika vzdělávání studentů kombinované formy studia na VŠ: charakteristika studentů a jejich vzdělávacích potřeb, efektivní výukové metody, studijní materiály 2) Příklady dobré praxe informačního vzdělávání studentů kombinovaného studia: české i zahraniční. 3) Případová studie České zemědělské univerzity v Praze: aktuální situace, SWOT analýza informačního vzdělávání studentů kombinovaného studia, návrh opatření Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
Daugherty, Alice, ed. a Russo, Michael F., ed. Information literacy programs in the digital age: educating college and university students online. Chicago: Association of College and Research Libraries, 2007. ix, 275 s. ISBN 978-0-8389-8444-4. FIGA, Elizabeth, Tonda BONE a Janet R. MACPHERSON. Faculty-Librarian Collaboration for Library Services in the Online Classroom: Student Evaluation Results and Recommended Practices for Implementation. Journal of Library [online]. 2009,3(2), 67-102. HOLLOWAY, Kristine. Outreach to Distance Students: A Case Study of a New Distance Librarian. Journal of Library [online]. 2011,5(1-2), 25-33. RITTERBUSH, Jon. Assessing Academic Library Services to Distance Learners: A Literature Review of Perspectives from Librarians, Students, and Faculty. The Reference Librarian [online]. 2013,55(1), 26-36. TWOMEY, Beth. Authentic Assessments: Praxis for the Distance Librarian. Journal of Library [online]. 2015,9(1-2), 170-178. |