Contemporary DIY Photography in a Historical Context
Název práce v češtině: | DIY v současné fotografii v kontextu historického vývoje |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Contemporary DIY Photography in a Historical Context |
Klíčová slova: | DIY fotografie|fotografie|DIY|kultura svépomocí|DIY umění|DIY etika|Maker Culture|studium fotografie|hackerství |
Klíčová slova anglicky: | DIY Photography|Photography|DIY|Do It Yourself|DIY Art|DIY Ethic|Maker Culture|Photography Studies|Hacker Culture |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.06.2016 |
Datum zadání: | 01.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.06.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 11.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 08.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá srovnáním DIY (“do it yourself”) v digitální a analogové fotografii. V rámci práce budu zkoumat techniky, které si autoři sami vytvořili, nebo přetvořili (samotná tvorba přístrojů, částečná úprava stávajících zařízení, experimentování s procesy). Cílem práce je zmapovat a analyzovat pracovní postupy v současné DIY fotografii v kontextu historického vývoje a zároveň popsat, jak se v tomto prostředí změnila situace při přechodu od analogového způsobu fotografování k digitálnímu. V praktické části práce provedu hloubkové rozhovory se studenty a čerstvými absolventy fotografických oborů v ČR. Vzorek bude čítat minimálně 15 respondentů, zastupujících alespoň pět národností. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
CUBITT, Sean. The practice of light: a genealogy of visual technologies from prints to pixels. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2014. ISBN 9780262027656. COSTELLO, Diarmud. The Question Concerning Photography. The Journal of Aesthetics and Art Criticism [online]. 2012. Volume. 70. Issue. 1. [cit. 2016-05-11] ISSN 1540-6245. Dostupný z: http://dx.doi.org/10.1111/j.1540-6245.2011.01502.x SHORE, Robert. Post-photography. London: S.l.: Laurence King Publishing, 2014. ISBN 9781780672281. CAMERON, Fiona a Sarah KENDERDINE aj. Theorizing digital cultural heritage: a critical discourse. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2007. ISBN 978-0-262-03353-4. ZIELINSKI, Siegfried. Deep time of the media: toward an archaeology of hearing and seeing by technical means. Cambridge, Massachusetts: MIT Press, 2006. ISBN 0262240491. |