Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a možnosti jeho proměny
Název práce v češtině: Pojetí výuky u učitelů 1. stupně základní školy a možnosti jeho proměny
Název v anglickém jazyce: The concept of teaching the teachers first grade of elementary school and possibilities of its changes
Klíčová slova: pojetí výuky|vlastnosti pojetí výuky|funkce pojetí výuky|sebereflexe|změny pojetí výuky|učitel
Klíčová slova anglicky: concept of teaching|properties concept of teaching|function approach to teaching|reflection|changes in the approach to teaching|teacher
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2016
Datum zadání: 19.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.06.2017
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je zaměřená na pojetí výuky u učitelů 1. stupně základních škol a na možnosti jeho proměny.
V teoretické části diplomové práce vymezím, co je považováno za učitelovo pojetí výuky, budu se zabývat jaké složky obsahuje učitelovo pojetí, jaké jsou vlastnosti a funkce učitelova pojetí, jakým způsobem se formuje a kdy dochází k ustálení učitelova pojetí výuky a k jakým změnám může v průběhu pedagogické praxe docházet u učitelova pojetí výuky.
V empirické části diplomové práce provedu kvalitativní výzkum, kterým budu u svých respondentů zkoumat, jaké pojetí výuky mají oni sami a zda v průběhu jejich pedagogické praxe docházelo k proměnám jejich pojetí a pokud ano, co tyto změny zapříčinilo. Metodou tohoto výzkumu bude polostrukturovaný rozhovor a pozorování ve vyučovacích hodinách. Výzkum bude vyhodnocen prostřednictvím otevřeého kódování.
Cílem diplomové práce je zkoumat pojetí výuky u vybraných učitelů a jeho možné proměny.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1993, 415 s. ISBN 8070665343.

GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Překlad Vladimír Jůva, Vendula Hlavatá. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

LANGOVÁ, Marta. Učitel v pedagogických situacích : Kapitoly ze sociální pedagogické psychologie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1992. 96 s.

MAREŠ, Jiří, Jan SLAVÍK, Tomáš SVATOŠ and Vlastimil ŠVEC. Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. V Brně: Masarykova univerzita v Brně, 1996. 91 s. : il. ISBN 80-210-1444-.

PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998, 270 s. ISBN 8071845698.

PRŮCHA, Jan. Pedagogický slovník. 1.vyd. Praha: Portál, 1995, 292 s. ISBN 80-7178-029-4.

PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 p. ISBN 8071786217.

SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024718217.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 377 s. ISBN 978-80-7367-313-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK