Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy
Název práce v češtině: Spolupráce učitele a asistenta pedagoga v podmínkách základní školy
Název v anglickém jazyce: The cooperation of the teacher and the pedagogue´s assistant in the basic school conditions
Klíčová slova: spolupráce|učitel|asistent pedagoga|inkluze|specifické vzdělávací potřeby
Klíčová slova anglicky: cooperation|teacher|pedagogue´s assistant|inclusion|specific educational requirements
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.05.2016
Datum zadání: 19.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.06.2016
Datum a čas obhajoby: 13.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude zaměřena na spolupráci učitele a asistenta pedagoga v podmínkách současné základní školy. V teoretické části bude spolupráce ve škole popsána obecně, bude popsán současný stav legislativy a vymezeny v práci používané pojmy. V praktické části práce budou popsány charakteristiky konkrétní školy, které se zvoleným tématem souvisí: celkový počet žáků školy, počty žáků vyžadující přítomnost asistenta pedagoga a jejich speciální vzdělávací potřeby, složení pedagogického sboru apod. Na základě zjískaných poznatků budou popsány faktory, které spolupráci učitele a asistenta pedagoga ve škole usnadňují nebo naopak znesnadňují.
Seznam odborné literatury
VALENTA, M. a kolektiv. Metodika práce asistenta pedagoga žáka s mentálním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012.
NĚMEC, Z.; ŠIMÁČKOVÁ LAURENČÍKOVÁ, K.; HÁJKOVÁ, V. Asistent pedagoga v inkluzivní škole. Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2014.
Kolektiv autorů. Asistent pedagoga: analýza personálních, legislativních, statistických a procedurálních aspektů. Olomouc: Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 147 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8167-3.
HÁJKOVÁ, Vanda. Inkluzivní vzdělávání. 1 vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80- 247-3070-7
MICHALÍK, Jan. Podpůrná opatření ve vzdělání. 1vyd. Praha: Člověk v tísni o.p.s.,2015. ISBN 978-80-87456-57-6
BERBERICHOVÁ, CH. a G. LANG. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha : Portál, 1998, 146 s. ISBN 80-71781-44-4 9.
BOOTH, T. a M. AINSCOW. F. Ukazatel inkluze. Rozvoj učení a zapojení ve školách. Praha : Rytmus, o. s., 2007, 109 s. ISBN 80-903598-5-X
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK