Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci
Název práce v češtině: Proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci
Název v anglickém jazyce: The process of creation and implementation of culture of fun within an organization
Klíčová slova: organizační kultura|kultura zábavy|organizace|zaměstnanec|vedoucí|vedení|zábava na pracovišti|zábavné prostředí
Klíčová slova anglicky: organizational culture|culture of fun|organization|employee|leader|leadership|fun at work|fun environment
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (21-KSOC)
Vedoucí / školitel: Mgr. Dana Mudd, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.05.2016
Datum zadání: 16.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.06.2016
Datum a čas obhajoby: 01.02.2018 09:15
Datum odevzdání elektronické podoby:20.12.2017
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jiří Trunda
 
 
 
Zásady pro vypracování
Východiska: Součástí každé organizace je její kultura. Ta utváří organizační identitu, ovlivňuje výkon organizace a má celkový vliv jak na zaměstnance, tak i na zákazníky. Sdílená organizační kultura je důležitá pro celkovou existenci a životnost organizace. Bakalářská práce tuto problematiku posouvá ještě o kus dál. Zaměří se na kulturu zábavy a především na to, jak tato větev organizační kultury vzniká a kdo ji vytváří. Téma spadá do sociologie práce a organizace a je v dnešní době nejen v korporátních organizacích více než aktuální. Světoví autoři se touto problematikou hojně zabývají, ale v České republice téma není téměř vůbec reflektované. Přitom je to silný prvek organizace, který s sebou přináší mnoho pozitiv, ale na druhou stranu i určitá rizika a ohrožení organizační kultury a s ní spojenou prosperitu a samotnou existenci organizace.
Cíle: Hlavním cílem práce bude zjistit, jak kultura zábavy v organizaci vzniká a kdo ji vytváří.
Metodika: Na základě literatury a dvou případových studií v divizi velké korporátní a malé organizaci (do 25 zaměstnanců) budu zjišťovat způsoby utváření a implementace kultury zábavy.
Charakteristika závěrů:
V závěru práce by měl být jasný proces utváření a implementace kultury zábavy v organizaci, do kterého spadají:
- ti, kteří se na tomto procesu podílí (ať vědomě, či nevědomě)
- ti, kteří výsledný produkt procesu přijímají
- místo, kde se tento proces odehrává
- přínos, který tento proces má (pozitivní/negativní)
Seznam odborné literatury
Armstrong, M. (2007) Řízení lidských zdrojů. Grada Publishing: Praha.
Lukášová, R., & Nový, I., et. al. (2004). Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Grada Publishing, a.s.: Praha.
Dědina, J., Cajthamr, V. (2005). Management a organizační chování. Praha: Grada.
Ford, R. C., McLaughlin, F. S., & Newstrom, J. W. (2003). Questions and Answers about Fun at Work. HR. Human Resource Planning, 26 (4), 18-33.
Schein, E. H. (2004). Organizational Culture and Leadership. John Wiley and Sons: San Francisco.
Newstrom, J. W. (2002). Makihng work fun: An important role for managers. S.A.M. Advanced Management Journal, 67 (1), 4-8.
Fleming, P. (2005). Workers' Playtime? Boundaries and Cynicism in a "Culture of Fun" Program. The Journal of Applied Behavioral Science, 41 (3), 285-303.
Karl, K., Peluchette, J.,Hall, L., & Harland, L. (2005). Attitudes Toward Workplace Fun: A Three Sector Comparison. Journal of Leadership & Organizational Studies, 12 (2), 1-17.
Collinson, L. D. (2002). Managing Humour. Journal of Management Studies, 39 (3), 269–288.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK