Strukturní prvky tradiční korejské zpěvohry pchansori
Název práce v češtině: | Strukturní prvky tradiční korejské zpěvohry pchansori |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Structural elements of Korean musical drama p'ansori |
Klíčová slova: | pchansori|kwangdä|korejské divadlo|Čchunhjangga|Sim Čchŏngga|zpěvohra |
Klíčová slova anglicky: | p´ansori|kwangdae|korean theatre|Chunhyangga|Simcheongga|musical drama|storytelling |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sinologie (21-KSI) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Miriam Löwensteinová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.05.2016 |
Datum zadání: | 13.06.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Vladislava Mazaná, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomantka se ve své práci bude věnovat jedné ze dvou původních forem korejského divadla – zpěvohře pchansori – v její klasické podobě v klasickém období 18.-19. století. Při zpracování bude postupovat následujícím způsobem: a) vymezí metodu a rozsah tématu; b) stručně objasní historické předpoklady žánru a jeho vývoj, včetně moderní doby; c) z dostupných materiálů a vlastní zkušenosti popíše stavební prvky her – tj. hudební, textovou a performanční složku; d) bude se věnovat osobě kwangdä („herce“), jeho výcviku a výkonu povolání; e) v klíčové části se zaměří na i) – textovou stránku pchansori, zejména zápis v druhé polovině 19. století; ii) nejslavnější pchansori a jejich provedení; iii) typy postav pchansori a jejich kanoničnost; f) závěrem se pokusí zhodnotit význam resp. nevýznamnost žánru pro další rozvoj národního divadla. |
Seznam odborné literatury |
http://koreapansori.com/board/board.asp?mode=view&brdIdx=185&brdId=bbs52&gotopage=1&search=&search_string=&cIdx=0
http://koreapansori.com/board/board.asp?mode=view&brdIdx=184&brdId=bbs52&gotopage=1&search=&search_string=&cIdx=0 http://koreapansori.com/board/board.asp?mode=view&brdIdx=183&brdId=bbs52&gotopage=1&search=&search_string=&cIdx=0 http://koreapansori.com/board/board.asp?mode=view&brdIdx=182&brdId=bbs52&gotopage=1&search=&search_string=&cIdx=0 http://koreapansori.com/board/board.asp?mode=view&brdIdx=181&brdId=bbs52&gotopage=1&search=&search_string=&cIdx=0 Literatura: Pchansori ŭi čŏnsŭng kwa čäčchangčo. Čchopchan. Sŏul: Pagičŏng, 2008. JANG, Yeonok. Korean p'ansori singing tradition: development, authenticity, and performance history. Lanham, Md.: Scarecrow Press, 2014. KIM, Keehyung aj. Pansori in Korean Culture. Gimpo: Gimpo College Press, 2009. PARK, Chan E. Voices from the straw mat: toward an ethnography of Korean story singing. Honolulu: Center for Korean Studies, University of Hawaiʻi, c2003. PIHL, Marshall R. The Korean singer of tales. Cambridge, Mass.: Distributed by Harvard University Press, 1994. UM, Hae-kyung. Korean musical drama: p'ansori and the making of tradition in modernity. Farnham Surrey, England: Ashgate, 2013. SOAS musicology series. KIM, Kichung. An introduction to classical Korean literature: from hyangga to pʻansori. Armonk, N.Y.: M.E. Sharpe, c1996. LEE, Peter H. A history of Korean literature. New York: Cambridge University Press, c2003. |