Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kapacita vizuální paměti a věrnost vzpomínek
Název práce v češtině: Kapacita vizuální paměti a věrnost vzpomínek
Název v anglickém jazyce: Visual Memory – its capacity and fidelity
Klíčová slova: kapacita vizuální paměti|věrnost vzpomínek|zapamatovatelnost|vizuální reprezentace
Klíčová slova anglicky: capacity of visual memory|fidelity of memories|memorability|visual representation
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.05.2016
Datum zadání: 05.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.05.2016
Datum a čas obhajoby: 20.06.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Ondřej Vaníček
 
 
 
Zásady pro vypracování
Dosavadní výzkumy ukazují, že si lidé dokáží úspěšně zapamatovat tisíce fotografií. Na druhou stranu je rovněž zajímavé nejen kolik fotografií je mysl schopna pojmout, ale také do jakých podrobností jsou lidé schopni si fotografie zapamatovat. Cílem práce je systematizovat předchozí výzkumy týkající se kapacity vizuální paměti (capacity), s přihlédnutím k věrnosti vzpomínek (fidelity).

Cílem výzkumného projektu je navrhnout, jak provádět intenzivnější dotazování na kvalitu zapamatovávaných vizuálních informací.
Seznam odborné literatury
Brady, T. F., Konkle, T., Alvarez, G. A., and Oliva, A. (2008). Visual long-term memory has a massive storage capacity for object details. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105(38):14325–14329.

Luck, S. J., & Hollingworth, A. (Eds.). (2008). Visual memory. Oxford University Press.

Standing, L. (1973). Learning 10,000 pictures. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 25(2):207–222.

Brady, T. F., Konkle, T., & Alvarez, G. A. (2011). A review of visual memory capacity: Beyond individual items and toward structured representations. Journal of Vision, 11(5), 4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK