Teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve výzkumu i praktických aplikacích
Název práce v češtině: | Teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve výzkumu i praktických aplikacích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Theory of Mediated Learning Experience in Research and Practical Application |
Klíčová slova: | Teorie zkušenosti zprostředkovaného učení|Reuven Feuerstein|kulturní deprivace|interakce učitele a žáka |
Klíčová slova anglicky: | Mediated Learning Experience (MLE)|Reuven Feuerstein|cultural deprivation|teacher student interaction |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.05.2016 |
Datum zadání: | 05.05.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zabývá teorií zkušenosti zprostředkovaného učení izraelského psychologa R. Feuersteina. V literárně přehledové části představí východiska této teorie (např. souvislosti s teorií zóny nejbližšího vývoje L. S. Vygotského) a podá informace z řady výzkumných studií, které poukazují na efektivitu tohoto přístupu. Pozornost bude věnována možnostem aplikací teorie do interakce dětí s učiteli, rodiči, zkušenějšími vrstevníky apod. Cílem studie je shrnout dosavadní vědecké poznatky týkající se teorie zkušenosti zprostředkovaného učení a vymezit její využití ve výchově, edukaci a poradenské praxi. Další část práce bude obsahovat návrh výzkumného projektu, který bude zaměřen na využití principů teorie zkušenosti zprostředkovaného učení v interakci učitelů a žáků. |
Seznam odborné literatury |
Feuerstein, R., Feuerstein, R. S., Falik, L., & Rand, Y. (2014). Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti: Feuersteinův program instrumentálního obohacení (První české vydání). Praha: Nakladatelství Karolinum. Lebeer, J., & Tzuriel, D. (2008). Conductive education and the mediated learning experience theory of Feuerstein. British Journal of Developmental Psychology, 26(4), 545-560. Retrieved April 18, 2016, from http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0885625950100203 Lidz, C. S., Bond, L., Dissinger, L., Galindo, L., & Villafrade M, L. A.Mediated Learning Experience (MLE) as a Basis for an Alternative Approach to Assessment: Exploring Creativity, Language Learning, and Technology-Mediated Field Experience. Retrieved April 19, 2016, from http://spi.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/0143034302023001731 Málková, G. (2008). Umění zprostředkovaného učení: teoretická východiska a výzkum instrumentálního obohacování Reuvena Feuersteina (1. vyd.). Praha: TOGGA. Tzuriel, D. (2014). Mediated Learning Experience (MLE) and Cognitive Modifiability: Theoretical Aspects and Research Applications. Transylvanian Journal of Psychology, 15-49. Retrieved April 19, 2016, from http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=100190089&scope=site Tzuriel, D., Kaniel, S., Zeliger, M., Friedman, A., & Haywood, H. C. (1984). Effects of the “Bright Start” Program in Kindergarten on Teachers' Use of Mediation and Children's Cognitive Modifiability. Educational Leadership, 42(1), 38-48. Retrieved April 19, 2016, from http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/0300443981430101 |