Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Edukačné štýly učiteľov stredných škôl a možnosti ich zisťovania
Název práce v jazyce práce (slovenština): Edukačné štýly učiteľov stredných škôl a možnosti ich zisťovania
Název práce v češtině: Edukační styly učitelů středních škol a možnosti jejich zjišťování
Název v anglickém jazyce: High School Teachers´ Teaching Styles and Possibilities of Their Detection
Klíčová slova: diagnostika|stredoškolský učiteľ|edukačný štýl|vyučovací štýl|Dotazník interakčného štýlu učiteľa (QTI)
Klíčová slova anglicky: diagnostics|high school teacher|educational style|teaching style|Questionnaire on Teacher Interaction (QTI)
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.05.2016
Datum zadání: 03.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.07.2018
Datum a čas obhajoby: 05.09.2018 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Stredoškolský učiteľ plní v mnohých aspektoch dôležitú edukačnú funkciu a ponúka zároveň komplementárnu ako aj kompenzačnú rolu. Bakalárska práca nazerá na porozumenie charakteristík interakcie žiaka a učiteľa cez prizmu edukačných štýlov učiteľov. Cieľom teoretickej časti práce je vymedziť, zmapovať a charakterizovať rôzne prístupy k edukačným štýlom učiteľov stredných škôl a konštruovať prehľad kvalitatívnych a kvantitatívnych možností ich merania.

Návrh výskumnej časti pozostáva z vyšetrovania edukačných štýlov z pohľadu interakčných štýlov prostredníctvom dotazníka Interakčného štýlu učiteľa poskytujúceho evaulačné a autoevaulačné výstupy.
Seznam odborné literatury
Brok, P. den., Brekelmans, M., Levy, J., & Wubbels, T. (2002). Diagnosing and improving the quality of teachers’ interpersonal behaviour. International Journal of Educational Management, 16 (4), 176-184.

Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido.

Gillernová, I. (2013). Edukační styly učitelů. Řízení školy, 10, 30-36.

Mareš, J., & Gavora, P. (2004). Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů. Pedagogika, 54(2), 101−128.

Passini, S., Molinari, L., & Speltini, G. (2015). A validation of the Questionnaire on Teacher Interaction in Italian secondary school students: the effect of positive relations on motivation and academic achievement. Social Psychology of Education, 18 (3), 547-559.

Wubbels, T., & Levy, J. (Ed.). (1993). Do you know what you look like? : interpersonal relationships in education. London: Falmer Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK