Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Terapie poruch autistického spektra
Název práce v češtině: Terapie poruch autistického spektra
Název v anglickém jazyce: Therapy Of Autism Spectrum Disorders
Klíčová slova: poruchy autistického spektra|terapia porúch autistického spektra|štruktúrované učenie|aplikovaná behaviorálna analýza|DIR/Floortime|Early Start Denver Model
Klíčová slova anglicky: Autism spectrum disorders|therapy of autism spectrum disorders|structured learning|applied behavioral analysis|DIR/Floortime|Early Start Denver Model
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.04.2016
Datum zadání: 29.04.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.05.2016
Datum a čas obhajoby: 07.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Michaela Veselá, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapování jednotlivých vědecky ověřených, ale také alternativních a komplementárních terapeutických metod, které se používají při práci s dětmi s poruchou autistického spektra. Práce se zaměří na popis speciálně pedagogických intervenčních programů, ale také na výsledky nejnovějších výzkumů zaměřených na možnosti biologické léčby autismu. Měla by zde být zmíněna také možnost měření efektivity terapeutických přístupů.
Empirická část práce bude zaměřena na srovnání účinnosti dvou vybraných terapeutických metod.
Seznam odborné literatury
Čadilová, V., Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál.

Čadilová, V., Jůn H., Thorová K.(2007). Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál.

Fleming, B., Hurley, E., & Goth (2015). Choosing Autism Interventions : A Research Based Guide. Hove: Pavilion Publishing and Media Ltd.

Gillberg, Ch., Peeters T.(2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál.

Jacobs, D., Betts, D.(2013). Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál.

Moor, J. (2010). Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál.

Richman, S. (2015). Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Praha: Portál.

Roth, I. (2010). The Autism Spectrum in the 21st Century : Exploring Psychology, Biology and Practice. (1.vyd., 344 s.). London: Jessica Kingsley Publishers

Thorová, K. (2012). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK