Terapie poruch autistického spektra
Název práce v češtině: | Terapie poruch autistického spektra |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Therapy Of Autism Spectrum Disorders |
Klíčová slova: | poruchy autistického spektra|terapia porúch autistického spektra|štruktúrované učenie|aplikovaná behaviorálna analýza|DIR/Floortime|Early Start Denver Model |
Klíčová slova anglicky: | Autism spectrum disorders|therapy of autism spectrum disorders|structured learning|applied behavioral analysis|DIR/Floortime|Early Start Denver Model |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.04.2016 |
Datum zadání: | 29.04.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Michaela Veselá, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zmapování jednotlivých vědecky ověřených, ale také alternativních a komplementárních terapeutických metod, které se používají při práci s dětmi s poruchou autistického spektra. Práce se zaměří na popis speciálně pedagogických intervenčních programů, ale také na výsledky nejnovějších výzkumů zaměřených na možnosti biologické léčby autismu. Měla by zde být zmíněna také možnost měření efektivity terapeutických přístupů.
Empirická část práce bude zaměřena na srovnání účinnosti dvou vybraných terapeutických metod. |
Seznam odborné literatury |
Čadilová, V., Žampachová, Z. (2008). Strukturované učení: vzdělávání dětí s autismem a jinými vývojovými poruchami. Vyd. 1. Praha: Portál.
Čadilová, V., Jůn H., Thorová K.(2007). Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál. Fleming, B., Hurley, E., & Goth (2015). Choosing Autism Interventions : A Research Based Guide. Hove: Pavilion Publishing and Media Ltd. Gillberg, Ch., Peeters T.(2008). Autismus - zdravotní a výchovné aspekty: výchova a vzdělávání dětí s autismem. Vyd. 3. Praha: Portál. Jacobs, D., Betts, D.(2013). Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál. Moor, J. (2010). Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál. Richman, S. (2015). Výchova dětí s autismem: aplikovaná behaviorální analýza. Vydání třetí. Praha: Portál. Roth, I. (2010). The Autism Spectrum in the 21st Century : Exploring Psychology, Biology and Practice. (1.vyd., 344 s.). London: Jessica Kingsley Publishers Thorová, K. (2012). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 2. Praha: Portál. |