Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kritické myšlení a způsoby jeho rozvoje na střední škole
Název práce v češtině: Kritické myšlení a způsoby jeho rozvoje na střední škole
Název v anglickém jazyce: Critical Thinking and Its Development at Upper Secondary School
Klíčová slova: Kritické myšlení|Střední školy|Vzdelávání
Klíčová slova anglicky: Critical Thinking|Upper Secondary School|Education
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.04.2016
Datum zadání: 29.04.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.05.2016
Datum a čas obhajoby: 19.06.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Lucie Matějovská
 
 
 
Zásady pro vypracování
V literárně přehledové části se práce zaměří na problematiku rozvoje kritického myšlení u žáků střední školy, současně se pokusíme zmapovat možnosti výuky vedoucí k osvojení si dovednosti kritického myšlení u středoškoláků. Budeme se snažit vycházet jak z tuzemských, tak zahraničních studií, které jsou vesměs zaměřeny na žáky základních škol, proto se pokusíme výsledky těchto výzkumů aplikovat na žáky středních škol.
Empirická část se zaměří na zjišťování efektu rozvoje kritického myšlení u středoškoláků v souvislosti s jejich školní úspěšností a spokojeností. Návrh empirického šetření představí výzkumný design reagující na otázky vyvstávající z literárně přehledové části.
Seznam odborné literatury
Bean, J. C. (1996). Engaging ideas: The professor's guide to integrating writing, critical thinking, and active learning in the classroom. San Francisco: Jossey-Bass.

Klooster, D. J., Steele, J. L., & Bloem, P. L. (2001). Ideas without boundaries: International education reform through reading and writing for critical thinking. Newark, DE: International Reading Association.

Meyers, C. (1986). Teaching students to think critically. San Francisco: Jossey-Bass.

Nosich, G. M. (2012). Learning to think things through: A guide to critical thinking across the curriculum. Boston: Pearson.

Paul, R., & Elder, L. (2005). A guide for educators to critical thinking competency standards: Standards, principles, performance indicators, and outcomes with a critical thinking master rubric. Dillon, CA: Foundation for Critical Thinking.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK