Střídavá péče o děti s poruchou autistického spektra
Název práce v češtině: | Střídavá péče o děti s poruchou autistického spektra |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Children with autism spectrum disorder in shared custody |
Klíčová slova: | Poruchy autistického spektra|střídavá péče|rodina|rozvod|porozvodové uspořádání |
Klíčová slova anglicky: | Autism spectrum disorder|shared custody|family|divorce and custody arrangement |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Šporclová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.04.2016 |
Datum zadání: | 29.04.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.05.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Václav Mertin |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat specifiky střídavé péče u dětí s poruchami autistického spektra. Jejím cílem je především zachytit psychologické aspekty této formy porozvodové péče a poukázat na její možné výhody, ale zároveň zdůraznit i rizika, která s sebou může dané řešení přinést. Literárně přehledová část se nejprve bude věnovat problematice střídavé péče v České republice i v zahraničí a jejím různým formám. Následně bude pozornost věnována psychosociálním dopadům (např. vysoké náklady na léčbu a její náročnost, stres) péče o dítě s autismem na rodinu, její stabilitu a funkčnost. Především se však práce bude soustředit na stanovení a zhodnocení nutných předpokladů a podmínek k realizaci kvalitní střídavé péče, a to jak na straně rodičů, u kterých je kladen vysoký důraz zejména na domluvu, tak i na straně dítěte, které s ohledem na svou diagnózu velmi často vyžaduje speciální přístup. Součástí bakalářské práce bude rovněž návrh výzkumného projektu, který bude realizován kvalitativním způsobem, a to metodou případové studie. |
Seznam odborné literatury |
Bakalář, E. (2006). Rozvodová tematika a moderní psychologie (Vyd. 1.). Praha: Karolinum. Folberg, J. (1991). Joint custody and shared parenting (Vyd. 2.). New York: The Guilford Press. Hrdlička, M., & Komárek, V. (2014). Dětský autismus: přehled současných poznatků (Vyd. 2.). Praha: Portál. Price, M. S. (2010). Divorce and the special needs child: a guide for parents. London: Jessica Kingsley Publishers. Sládečková, S., & Sobotková, I. (2014). Dětský autismus v kontextu rodinné resilience (Vyd. 1.). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Špaňhelová, I. (2010). Dítě a rozvod rodičů (Vyd. 1.). Praha: Grada. Thorová, K. (2006). Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha (Vyd. 1.). Praha: Portál. Trávníček, M. (2015). Střídavá péče (Vyd. 1.). Praha: C. H. Beck. |