Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Název práce v češtině: Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Název v anglickém jazyce: Current information technology for teaching mathematics at primary school
Klíčová slova: 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola
Klíčová slova anglicky: 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 28.04.2016
Datum zadání: 28.04.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.08.2016
Datum a čas obhajoby: 02.09.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Osnova:
1. Úvod

2. Historie didaktiky matematiky

3. Současná didaktika a rámcový vzdělávací program (RVP)

4. Typy informačních technologií pro výuku matematiky

5. Praktická část: Mobilní aplikace v inkluzivní třídě

6. Závěr

Zásady pro vypracování práce v (anotace):

Cílem teoretické části této bakalářské práce je představit výuku matematiky na 1. stupni základních škol v historii i v současnosti a popsat typy informačních technologií, které mohou být výuce tohoto předmětu nápomocny. V praktické části bude proveden výzkum toho, jaký vliv má na inkluzivní třídu při hodinách matematiky tabletů a mobilních aplikací žáky s individuálním studijním plánem. Cílem je prokázat, že využití informačních technologií pro výuku matematiky v jejích hodinách může pomoci slabším žákům a zlepšit tak vyučování celé skupiny.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
DOMINGO, Marta Gómez a Antoni Badia GARGANTÉ. Exploring the use of educational technology in primary education: Teachers' perception of mobile technology learning impacts and applications' use in the classroom. Computers in Human Behavior [online]. 2016, (56), 21-28 [cit. 2016-05-10]. DOI: 10.1016/j.chb.2015.11.023. ISSN 07475632. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com.ezproxy.is.cuni.cz/science/article/pii/S0747563215302387.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.
MIKULČÁK, Jiří, BEČVÁŘ, Jindřich (ed.). Nástin dějin vzdělávání v matematice: (a také školy) v českých zemích do roku 1918. Praha: Matfyzpress, 2010. ISBN 9788073781125.
SAK, Petr et al. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
TUCKER, Steven, Patricia S. MOYER-PACKENHAM, Jessica F. SHUMWAY a Kerry E. JORDAN. Zooming in on children's thinking. Australian Primary Mathematics Classroom [online]. 2016, 21(1), 23-28 [cit. 2016-05-10]. ISSN 13260286. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=114337779&scope=site.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK