Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Název práce v češtině: | Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Current information technology for teaching mathematics at primary school |
Klíčová slova: | 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | 1st grade of elementary education (6-12 years old children), didactics of mathematics, history of didactics of mathematics, information technology, inclusive education, mathematics and its applications, mobile apps, framework education programme, teaching, education, primary school |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 28.04.2016 |
Datum zadání: | 28.04.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.08.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2016 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Barbora Drobíková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Osnova: 1. Úvod 2. Historie didaktiky matematiky 3. Současná didaktika a rámcový vzdělávací program (RVP) 4. Typy informačních technologií pro výuku matematiky 5. Praktická část: Mobilní aplikace v inkluzivní třídě 6. Závěr Zásady pro vypracování práce v (anotace): Cílem teoretické části této bakalářské práce je představit výuku matematiky na 1. stupni základních škol v historii i v současnosti a popsat typy informačních technologií, které mohou být výuce tohoto předmětu nápomocny. V praktické části bude proveden výzkum toho, jaký vliv má na inkluzivní třídu při hodinách matematiky tabletů a mobilních aplikací žáky s individuálním studijním plánem. Cílem je prokázat, že využití informačních technologií pro výuku matematiky v jejích hodinách může pomoci slabším žákům a zlepšit tak vyučování celé skupiny. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
DOMINGO, Marta Gómez a Antoni Badia GARGANTÉ. Exploring the use of educational technology in primary education: Teachers' perception of mobile technology learning impacts and applications' use in the classroom. Computers in Human Behavior [online]. 2016, (56), 21-28 [cit. 2016-05-10]. DOI: 10.1016/j.chb.2015.11.023. ISSN 07475632. Dostupné z: http://www.sciencedirect.com.ezproxy.is.cuni.cz/science/article/pii/S0747563215302387. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. MIKULČÁK, Jiří, BEČVÁŘ, Jindřich (ed.). Nástin dějin vzdělávání v matematice: (a také školy) v českých zemích do roku 1918. Praha: Matfyzpress, 2010. ISBN 9788073781125. SAK, Petr et al. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0. TUCKER, Steven, Patricia S. MOYER-PACKENHAM, Jessica F. SHUMWAY a Kerry E. JORDAN. Zooming in on children's thinking. Australian Primary Mathematics Classroom [online]. 2016, 21(1), 23-28 [cit. 2016-05-10]. ISSN 13260286. Dostupné z: http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=a9h&an=114337779&scope=site. |