Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Domácí příprava ve vysokoškolské výuce
Název práce v češtině: Domácí příprava ve vysokoškolské výuce
Název v anglickém jazyce: Self studies at university level education
Klíčová slova: Domácí příprava|samostudium|vysokoškolská výuka|vysokoškolská pedagogika|metody výuky|kvantitativní výzkum|dotazník
Klíčová slova anglicky: Individual preparation|independent study|university teaching|university pedagogy|teaching methods|quantitative research|questionnaire
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.04.2016
Datum zadání: 08.04.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 10.08.2021
Datum a čas obhajoby: 03.09.2021 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.08.2021
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2021
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce pojednává o vysokoškolské didaktice, která je zaměřena na oblast domácí přípravy vysokoškolských studentů. Diplomová práce poskytuje charakteristiku, specifikace a úskalí terciárního vzdělávání. Přibližuje studijní techniky, pravidelnost přípravy, vztah vysokoškolských studentů a jejich pedagogů a v neposlední řadě také samostatnost, která je na studenty ve vysokoškolském vzdělávání přenášena. Součástí diplomové práce, je přiblížení, jak probíhá současná domácí příprava vysokoškolských studentů, zda může být stanovena typická charakteristika tohoto typu studia, a zda může být v této oblasti stanovena nějaká odlišnost mezi technickými a humanitními obory. Prakticky je práce zaměřena i na jednotlivé využití studijních technik samotnými studenty, jejichž přehled může sloužit vysokoškolským pedagogům.
Seznam odborné literatury
ARNETT, James, Joel. Bridging cultural and development approaches to psychology. First edition, Oxford: University Press, 2011. ISBN: 978-0-19-538343-0.
BAJTOŠ, Ján. Didaktika vysokej školy. 1 vydání, Praha: Wolters Kluwer, 2013. ISBN: 978-80-8078-652-6.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Základy vysokoškolské didaktiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4818-3.
BEDRNOVÁ, Eva. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-198-0.
COULON, Andrew. 1997. Le métier d'étudiant. L'entrée dans la vie universitaire. Paris: UF.
ČAPEK, R. 2008. Měření třídního klimatu užitečná dovednost učitele II. Moderní vyučování. Volume 12, Issue 10, pp. 8-9.
DUCHOŇOVÁ, Lenka, HRDINÁKOVÁ, Ludmila. 2013. Metódy a techniky individuálneho štúdia na vysokej škole. UNIVERZITA KOMENSKÉHO V BRATISLAVE Filozofická fakulta. Katedra knižničnej a informačnej vedy. 8 stran.
Doporučení Evropského parlamentu a Rady ze dne 18. prosince 2006 o klíčových kompetencích pro celoživotní učení. In: Úřední věstník Evropské unie. 30-12-2006, (2006/962/ES), s. 10-18.
GAVORA, Pavel. Učitel a žáci v komunikaci. 1 vydání, Brno: Paido, 2005. ISBN: 80-7315-104-9.
HOLÝ, Karel, MAZÁK, Eduard. 1988. Samostatnost a samostatná práce studentů vysokých škol. Výzkumný ústav inženýrského studia ČVUT Praha.
HORÁK, František. Vysokoškolská didaktika. 2. přeprac. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1988. ISBN (brož.).
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KALINA, Kamil. Klinická adiktologie. 1 vydání, Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN: 978-80-247-9791-5.
KYRIACOU, Charles. Klíčové dovednosti učitele. 1 vydání, Praha: Portál, 1996. ISBN: 80-7178-022-7.
LINHARTOVÁ, Dana. Vysokoškolská psychologie. 1 vydání, Brno: MZLU, 2008. ISBN: 80-7157-556-9.
MAŇÁK, Jiří. Psychologické a pedagogické aspekty problémového vyučování se zvláštním zřetelem k vzdělávání dospělých. Brno: Chepos, 1979.
MATĚJŮ, Petr. Bílá kniha terciárního vzdělávání. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2009. ISBN 978-80-254-4519-8.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. 1 vydání, Praha: Portál, 1998. ISBN: 80-7178-246-7.
NEZVALOVÁ, Danuše. 2012. Strategie a formy vysokoškolské výuky. Modularizace a modernizace studijního programu počáteční přípravy učitele fyziky.
PECÁKOVÁ, Iva. Statistika v terénních průzkumech. 2., dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011. ISBN 9788074310393.
PRICE, Geraldine a Pat MAIER. Efektivní studijní dovednosti: odemkněte svůj potenciál. Praha: Grada, 2010. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-2527-7.
PRŮCHA, Jan, ed. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Vyd. 6. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
RAMSDEN, Peter. Learning to Teach in Higher Education. 1 edition, London: Routlage, 1992. ISBN: 0‐415‐06415‐5.
ROHLÍKOVÁ, Lucie, VEJVODOVÁ, Jana. Vyučovací metody na vysoké škole. 1 vydání, Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN: 978-80-247-4152-9.
ŠULOVÁ, Lenka. Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. 1 vydání, Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN: 978-80-7478-542-9.
VÁGNEROVÁ, Martina. Vývojová psychologie – dětství, dospělost, stáří. 1 vydání, Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-100-1.
VOJTOVÁ, Eva. 1999. Noví absolventi na trhu práce. Aula. Volume 7, Issue 1, pp. 78−82.
Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK