Respekt k autoritám u současné mládeže
Název práce v češtině: | Respekt k autoritám u současné mládeže |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Respect for authority the contemporary youth |
Klíčová slova: | respekt, autorita, trendy současné mládeže, výchova, kvantitativní výzkum, dotazník |
Klíčová slova anglicky: | respect, authority, contemporary youth trends, education, quantitative research, questionnaire |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jaroslav Koťa |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 08.03.2016 |
Datum zadání: | 08.03.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.03.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2017 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Tématem diplomové práce je respekt k autoritám u současné mládeže. Práce je zaměřená na vymezení pojmů respekt a autorita se zaměřením na pedagogický kontext a význam pro adolescentní generaci. Další pozornost je orientovaná na analýzu změn a trendy současné mládeže. Součástí diplomové práce je také kvantitativní šetření, které má za cíl poukázat v problematice chápání respektu k autoritám na shodné či rozdílné znaky v rodinné a školní oblasti výchovy a objasnit, jakým způsobem vnímá současná mládež obsah pojmu autorita. |
Seznam odborné literatury |
ARENDT, Hannah. Krize kultury: (Čtyři cvičení v politickém myšlení). Praha: Mladá fronta, 1994. Váhy (Mladá fronta). ISBN 80-204-0424-4. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3. KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2. LORENZOVÁ, Jitka. Kontexty vzdělávání v postmoderní situaci. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2016. ISBN 978-80-7308-650-3. MACEK, Petr. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X. PELIKÁN, Jiří. Hledání těžiště výchovy. V Praze: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1265-2. PETRÁK, Milan. Skrytá autorita: iracionalita a dav v člověku. Praha: Dybbuk, 2011. ISBN 978-80-7438-053-2. SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8. SMRČKA, Ferdinand. O rodičovské autoritě. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. Rodičům o výchově dětí. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4. VALIŠOVÁ, Alena. Autorita ve výchově: vzestup, pád, nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-857-3. VALIŠOVÁ, Alena, Mária BRATSKÁ a Bogusław ŚLIWERSKI. Relativizace autority a její dopady na současnou mládež. Praha: ISV, 2005. ISBN 80-86642-43-7. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. |