Popis a evaluace projektu nové služby e-výpůjčky v Městské knihovně Úvaly
Název práce v češtině: | Popis a evaluace projektu nové služby e-výpůjčky v Městské knihovně Úvaly |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The deployment of a new e-book lending service in the Public Library of Úvaly |
Klíčová slova: | e-výpůjčky|elektronické půjčování dokumentů|elektronické výpůjční služby|veřejné knihovny|marketingový plán|marketingový audit|realizace projektu|financování služby|dotační programy |
Klíčová slova anglicky: | e-book loans|electronic book lending|electronic lending service|public libraries|marketing plan|marketing audit|project implementation|funding of service|grant |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Radka Johnova, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 29.02.2016 |
Datum zadání: | 29.02.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.09.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2017 08:40 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Helena Lipková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat postup zavádění služby e-výpůjčky v konkrétní instituci - Městské knihovně Úvaly a vyhodnotit její přínos pro knihovnu. Teoretická část bude zaměřena na jednotlivé kroky při zavádění služby od zpracování marketingového plánu po uvedení služby do provozu, včetně technického zabezpečení. Výstupem práce bude zhodnocení služby provozované po dobu 1,5 roku. Jako ukazatele pro evaluaci budou použity statistické údaje o výpůjčkách a čtenářský průzkum zaměřený na fakt, zda služba přispěla ke zkvalitnění služeb knihovny a větší spokojenosti uživatelů. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BORCHARDT, Peter et al. Marketing pro veřejné knihovny. 1. vyd. Praha: Národní knihovna, 1994. 187 s. ISBN 80-7050-173-1. ČESKO. Autorské právo; Průmyslová práva: novela autorského zákona od 7.11.2014: redakční uzávěrka 10.11.2014. Ostrava: Sagit, 2014. 208 s. ÚZ; č. 1047.ISBN 978-80-7488-073-5. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 284 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2724-0. JURMANOVÁ VOLEMANOVÁ, Věra. Půjčování e-knih z hlediska autorského práva. Čtenář, 2013, 65(2), s.43-48. ISSN 0011-2321. Dostupné také z: http://ctenar.svkkl.cz/clanky/2013-roc-65/2-2013/pujcovani-e-knih-z-hlediska-autorskeho-prava-108-1391.htm. KOONTZ, Christie a Barbara GUBBIN. Směrnice IFLA: služby veřejných knihovne. 2. Praha: Národní knihovna České republiky, 2012. ISBN 978-80-7050-612-7. Standard pro dobrou knihovnu: metodický pokyn Ministerstva kultury k vymezení standardu veřejných knihovnických a informačních služeb poskytovaných knihovnami zřizovanými a/nebo provozovanými obcemi a kraji na území České republiky. 3. vydání. Praha: Národní knihovna České republiky - Knihovnický institut, 2015. 11 stran. ISBN 978-80-7050-652-3. |