Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Název práce v češtině: Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Název v anglickém jazyce: The effect of touch- screen applications on learning the second language of monolingual toddlers
Klíčová slova: anglický jazyk|batolata|vzdělávání|aplikace|technologie|tablet|děti|motivace|rodiče|učení
Klíčová slova anglicky: English language|toddlers|education|application|technology|tablet|children|motivation|parents|learning
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.06.2017
Datum zadání: 13.06.2017
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.06.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku.
Práce bude strukturována následujícím způsobem:
* Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura)
* Kritická analýza zkoumané literatury
* Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy
* Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu)
* Formulace závěrů
* Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti
* Náměty na pokračování výzkumu této otázky

V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají.
Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec.
V závěrečné fázi budou porovnány výsledky obou skupin a zejména budou navrženy nástroje a doporučení pro reálný reprezentativní výzkum.

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
VAALA, Sarah, Anna LY a Michael H. LEVINE. Getting a Read on the App Stores : A Market Scan and Analysis of Children’s Literacy Apps [online]. New York: the Joan Ganz Cooney Center, 2015 [cit. 2017-06-12]. Dostupné z: http://www.joanganzcooneycenter.org/publication/getting-a-read-on-the-app-stores-a-market-scan-and-analysis-of-childrens-literacy-apps/
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
WOOLFSON, Richard C. Bystré dítě - batole. Praha: Ottovo nakladatelství, 2004. ISBN 80-7360-004-8.
LESKO, Jim J. Early Learning Foundations [online]. Delaware Department of Education, 2010 [cit. 2017-06-15]. Dostupné z: http://www.dhss.delaware.gov/dms/epqc/birth3/files/deinfant_0211.pdf
GARCÍA, Ofelia. Bilingual Education: An Introductory Reader. Velká Británie: Channel View Publications, 2007. ISBN 9781853599071.
VERNON, Shelley Ann. Teaching toddlers english: How to successfully teach two-year-old Children as a Second of Foreign language. Velká Británie. ISBN 978-1542638869.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK