Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat
Název práce v češtině: | Efekt dotykových aplikací na učení druhého jazyka monolingviních batolat |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The effect of touch- screen applications on learning the second language of monolingual toddlers |
Klíčová slova: | anglický jazyk|batolata|vzdělávání|aplikace|technologie|tablet|děti|motivace|rodiče|učení |
Klíčová slova anglicky: | English language|toddlers|education|application|technology|tablet|children|motivation|parents|learning |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.06.2017 |
Datum zadání: | 13.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, jaký reálný efekt má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací na batolata. Práce se mimo jiné zaměří na způsoby práce s aplikacemi, roli rodičů a dalších aspektů při výuce. Jakou mají rodiče batolat motivaci k tomu, aby umožňovali dětem pracovat se vzdělávacími aplikacemi v angličtině a zda se domnívají, že tyto vzdělávací aplikace naučí jejich děti anglickému jazyku. Práce bude strukturována následujícím způsobem: * Rešerše sekundárních zdrojů informací (literatura) * Kritická analýza zkoumané literatury * Formulace výzkumné otázky nebo hypotézy * Pilotní šetření (sloužící jako předloha k dalšímu výzkumu) * Formulace závěrů * Diskuze výsledků, jejich porovnání s literaturou, konstatování míry jejich zobecnitelnosti * Náměty na pokračování výzkumu této otázky V rámci bakalářské práce bude proveden pilotní průzkum výše uvedených témat. Pilotní průzkum slouží k ověření metod a validity zkoumání. Budou použity kvalitativní metody, přičemž bude zkoumána skupina dětí ve věku 1-3 roky a bude zjišťováno, zda má výuka angličtiny pomocí vzdělávacích aplikací v angličtině smysl, případně jaké pokroky děti dělají. Výsledky budou srovnány s druhou, kontrolní skupinou dětí, které s aplikacemi učícími anglický jazyk pracují minimálně nebo vůbec. V závěrečné fázi budou porovnány výsledky obou skupin a zejména budou navrženy nástroje a doporučení pro reálný reprezentativní výzkum. Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
VAALA, Sarah, Anna LY a Michael H. LEVINE. Getting a Read on the App Stores : A Market Scan and Analysis of Children’s Literacy Apps [online]. New York: the Joan Ganz Cooney Center, 2015 [cit. 2017-06-12]. Dostupné z: http://www.joanganzcooneycenter.org/publication/getting-a-read-on-the-app-stores-a-market-scan-and-analysis-of-childrens-literacy-apps/ ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1. WOOLFSON, Richard C. Bystré dítě - batole. Praha: Ottovo nakladatelství, 2004. ISBN 80-7360-004-8. LESKO, Jim J. Early Learning Foundations [online]. Delaware Department of Education, 2010 [cit. 2017-06-15]. Dostupné z: http://www.dhss.delaware.gov/dms/epqc/birth3/files/deinfant_0211.pdf GARCÍA, Ofelia. Bilingual Education: An Introductory Reader. Velká Británie: Channel View Publications, 2007. ISBN 9781853599071. VERNON, Shelley Ann. Teaching toddlers english: How to successfully teach two-year-old Children as a Second of Foreign language. Velká Británie. ISBN 978-1542638869. |