Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti
Název práce v češtině: Virtuální realita: historie imerzivních praktik a vize budoucnosti
Název v anglickém jazyce: Virtual reality: History of immersive practices and future vision
Klíčová slova: virtuální realita|virtuální technologie|virtuální světy|imerzivní praktiky
Klíčová slova anglicky: virtual reality|virtual tecnhology|virtual worlds|immersive practices
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Mgr. Dita Malečková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.05.2016
Datum zadání: 17.05.2016
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.09.2016
Datum a čas obhajoby: 19.06.2017 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:29.04.2017
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Zachytit historii virtuální reality zhruba od poloviny 20. století, kdy došlo díky novým vizuálním technologiím a výpočetní technice k jejímu rychlému vývoji. Součástí záměru je zároveň analyzovat důvody komerčního a funkčního selhání rané virtuální reality a zkoumat předpoklady pro její úspěšný budoucí vývoj. K tomuto zkoumání bude využito kvantitativního dotazníkového šetření u dvou věkových skupin.

Předběžná osnova:
1.) Úvod
2.) Historie imerzivních praktik a virtuální reality
3.) Přehled několika typů imerzivních virtuálních realit
4.) Kvantitativní výzkum vývoje virtální reality
5.) Shrnutí a možný návrh budoucího vývoje
6.) Závěr

Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty.
Seznam odborné literatury
1.) BOLTER, Jay David a Richard. GRUSIN. Remediation: understanding new media. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2000. ISBN 02-625-2279-9.

2.) GRAU, Oliver. Virtual art: from illusion to immersion. Překlad Gloria Custance. London: MIT Press, c2003. Leonardo (MIT Press). ISBN 978-0-262-57223-1.

3.) RHEINGOLD, Howard. Virtual Reality. New York: Touchstone/Simon & Schuster, 1992. ISBN 0671778978.

4.) SHERMAN, William R. a Alan B. CRAIG. Understanding virtual reality: interface, application, and design. Boston: Morgan Kaufmann Publishers, 2003. ISBN 15-586-0353-0.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK