Bioart – pojem a vývoj
Název práce v češtině: | Bioart – pojem a vývoj |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Bioart – Concept and Development |
Klíčová slova: | bioart, umění, nová média, vědy o živé přírodě, novomediální umění, transgenní umění, biotech art, biologie |
Klíčová slova anglicky: | bioart, art, new media, life sciences, new media art, transgenic art, biotech art, biology |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Denisa Kera, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Anna Brixová - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.02.2016 |
Datum zadání: | 05.02.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 10.02.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.12.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Dita Malečková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem diplomové práce je zmapovat Bioart coby samostatný umělecký směr, který se věnuje umělecké tvorbě založené na práci s živými organismy či tkáněmi – v tomto ohledu nás bude zajímat především tvorba tzv. biohackingu a soudobého novomediálního umění a jeho podob. Uměleckým dílům jako takovým se pak bude práce věnovat zejména z hlediska jejich vzájemného propojení s vědními a praktickými obory jako jsou genetika, biotechnologie či softwarové inženýrství. Kromě analýzy historického vývoje bude předmětem práce i vhled do současných tendencí Bioartu – ten bude proveden skrze rozhovory s umělci tvořícími v této oblasti.
Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
BROADHURST, Susan. Digital practices: aesthetic and neuroesthetic approaches to performance and technology. 1st pub. in pbk. New York: Palgrave, 2011, xi, 220 s. ISBN 978-0-230-29364-9.
HANSEN, Mark B. New philosophy for new media. Cambridge.: MIT Press, c2006, 333 s. ISBN 026258266x. JACOBSON, Linda. CyberArts: exploring art. San Francisco: Miller Freeman, c1992, viii, 312 p., [16] p. of plates. ISBN 08-793-0253-4. JOHNSON, Mark. The meaning of the body: aesthetics of human understanding. Chicago: University of Chicago Press, 2007, xvii, 308 p., 2 p. of plates. ISBN 02-264-0192-8. O'REILLY, Sally. The body in contemporary art. New York: Thames, 2009, 224 p. World of art. ISBN 05-002-0400-4. VOJVODÍK, Josef. Imagines corporis: tělo v české moderně a avantgardě. Vyd. 1. Brno: Host, 2006, 464 s. Teoretická knihovna. ISBN 80-729-4181-X. WILSON, Stephen. Information arts: intersections of art, science, and technology. London: MIT Press, 2003, xxiv, 945 s. Leonardo (MIT Press). ISBN 978-026-2731-584 |