Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově
Název práce v češtině: | Vnímaná akademická účinnost u žáků s problematickým chováním v ústavní výchově |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Academic self-efficacy of pupils with problematic behavior in instituional care |
Klíčová slova: | Vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|problematické chování|ústavní výchova|dětský domov se školou |
Klíčová slova anglicky: | Academic self-efficacy|self-efficacy|problematic behaviour|institutional care|children´s home with school |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.01.2016 |
Datum zadání: | 04.01.2016 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Simona Hoskovcová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Projekt diplomové práce se bude věnovat vnímané akademické účinnosti u žáků s problematickým chováním, kterým byla nařízena ústavní výchova. Cílem diplomového projektu je zjistit, zda má ústavní výchova a s tím spojená změna prostředí, ve kterém dítě dosud žilo, vliv na vnímanou akademickou účinnost. Teoretická část se zaměří na vnímanou akademickou účinnost (academic self-efficacy), která je předpokladem školní úspěšnosti a velmi ovlivňuje sebepojetí jedince a motivaci žáků ke studiu. Dále se práce bude zabývat tématem problematického chování a ústavní výchovou. Významnou součástí teoretické části práce bude pohled na specifika vnímané akademické účinnosti a její proměny v kontextu problémového chování. Cílovou skupinu respondentů empirické části budou představovat žáci druhého stupně s problematickým chováním, kterým byla soudně nařízena ústavní výchova a kteří jsou umístěni v dětských domovech se školou. Jejich reflexe vnímané akademické účinnosti bude porovnána s výpověďmi srovnávací skupiny, kterou budou tvořit žáci druhého stupně běžné základní školy. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company. Bong, M., & Clark, R. (1999). Comparison Between Self-Concept and Self-Efficacy in Academic Motivation Research. Educational Psychologist, 34(3), 139–153. Karnik, N. S., McMullin, M. A., & Steiner, H. (2006). Disruptive behaviors: Conduct and oppositional disorders in adolescents.Adolescent Medicine Clinics, 17(1), pp. 97-114. Matoušek, O., & Kroftová, A. (2003). Mládež a delikvence: [možné příčiny, struktura, programy prevence kriminality mládeže]. Praha: Portál. Matějček, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. McKinney, C., & Morse, M. (2012). Assessment of Disruptive Behavior Disorders: Tools and Recommendations. American Psychological Association, 43(6), pp. 641-649. Pajares, F., & Urdan, T. (2006). Self-efficacy beliefs of adolescents. Greenwich: Information Age Publishing. Train, A. (2001). Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. (Vyd. 1., 198 s.) Praha: Portál Vágnerová, M. (1997). Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum |