Hodnocení, jak jsou naplňovány potřeby a očekávání přímých pracovníků krizové intervence v supervizi na vybraných krizových linkách v Praze a Středočeském kraji
Název práce v češtině: | Hodnocení, jak jsou naplňovány potřeby a očekávání přímých pracovníků krizové intervence v supervizi na vybraných krizových linkách v Praze a Středočeském kraji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evaluation, how the needs and expectations of direct crisis intervention workers are met in supervision at the selected crisis phone lines in Prague and Central-Bohemia region |
Klíčová slova: | supervize, krize, krizová intervence, telefonická krizová pomoc, linka důvěry, hodnocení, potřeby pracovníků, očekávání pracovníků |
Klíčová slova anglicky: | supervision, crises, crisis intervention, phone crisis help, help line, evaluation, worker's needs, worker's expectations |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální práce (21-KSOCP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Vodáčková |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 15.12.2015 |
Datum zadání: | 15.12.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.01.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 09:30 |
Odevzdaná/finalizovaná: | ne |
Zásady pro vypracování |
Anotace: Diplomová práce „Hodnocení, jak jsou naplňovány potřeby a očekávání pracovníků krizové intervence v supervizi na vybraných krizových linkách v Praze a Středočeském kraji.“ přináší výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na vliv supervize na přímé pracovníky linek krizové pomoci a hodnotí, do jaké míry jsou v supervizích uspokojovány potřeb a očekávání těchto pracovníků. Práce ve své teoretické části vymezuje hlavní pojmy, přináší základní informace o linkách krizové pomoci a o supervizi, jako procesu zkvalitňování sociální práce. Praktická část přináší údaje o samotném výzkumu, předkládá ucelená data a poskytuje vyhodnocení výstupů a poznatků. Annotation: The thesis „Evaluation, how the needs and expectations of direct crisis-intervention wokers are meet in supervision at the selected crisis phone lines in Prague and Central-Bohemia region.“ presents the results of quantitative research focused on the influence of supervision of direct crisis lines workers and assessed to what extent the supervision meets the needs and expectations of those workers. Thesis in its theoretical part defines the key terms, provides basic information about crisis phone assistance and about supervision, as about the process of improvement of social work. Practical part gives information about the own research, presents comprehensive data and provides an evaluation of the outcomes and findings. |
Seznam odborné literatury |
1. VODÁČKOVÁ, Daniela. Krizová intervence. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 543 s. ISBN 978-80-262-0212-7. 2. HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 202 s. ISBN 80-7178-715-9. 3. KNOPPOVÁ, Daniela, Radvan BAHBOUH a Bohumila BAŠTECKÁ. Telefonická krizová intervence: linka důvěry. Praha: Nadace psychosociální pomoci REMEDIUM, 1997, 303 s. 4. HAVRDOVÁ, Zuzana. Kultura organizace a supervize ve vzájemném působení. 1. vyd. Praha: FHS UK, 2011, 102 s. ISBN 978-80-87398-14-2. 5. HAVRDOVÁ, Zuzana a Martin HAJNÝ. Praktická supervize: průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, c2008, 213 s. ISBN 978-80-7262-532-1. 6. CARROLL, Michael (ed.) a Margaret THOLSTRUP (ed.). Integrativní přístupy k supervizi. Vyd. 1. Praha: Triton, 2004, 280 s. ISBN 80-7254-582-5. 7. BAŠTECKÁ, Bohumila. Psychosociální krizová spolupráce. Vydání 1. Praha: Grada, 2013, 317 staran. ISBN 978-80-247-4195-6. 8. MLČÁK, Zdeněk. Emergentní psychologie a krizová intervence. Vyd. 2. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011, 84 s. ISBN 978-80-7368-950-6. 9. HOSKOVCOVÁ, Simona. Psychosociální intervence. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009, 184 s. ISBN 978-80-246-1626-1. 10. VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. ISBN 978-80-247-2510-9. 11. MATOUŠEK, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008, 380 s. ISBN 978-80-7367-502-8. 12. HANUŠ, Petr a Kateřina HELLEBRANDOVÁ. Krizová intervence. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006, 24 s. ISBN 80-86991-84-9. 13. KAST, Verena. Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. 1. vydání. Praha: Portál, 2000, 167 stran. ISBN 80-7178-365-x. 14. ŠPATENKOVÁ, Naděžda. Krize: psychologický a sociologický fenomén. Vyd. 1. Praha: Grada, c2004, 129 s. ISBN 80-247-0888-4. 15. DATTILIO, Frank M a Arthur FREEMAN. Cognitive-Behavioral Strategies in Crisis Intervention. 1. vyd. New York: The Guilford Press, 1994, 412 s. ISBN 0-89862-221-2. |