Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Název práce v češtině: | Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effects of the Teaching Czech as a Second Language |
Klíčová slova: | vyučování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk, chybová analýza, jazyková chyba, správnost, plynulost, produktivní dovednost, připravenost a nepřipravenost projevu, mluvení, osvojování druhého jazyka, efekty výuky |
Klíčová slova anglicky: | second language teaching, Czech as a second language, errors analysis, errors and mistakes, accuracy, fluency, productive skills, prepare and unprepared speech, speaking, SLA, effects of teaching |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.12.2015 |
Datum zadání: | 07.12.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 14.12.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2016 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.08.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2016 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce je koncipována jako případová studie založená na sledování výuky ČCJ pro jednoho nerodilého mluvčího a jejích efektů. Je zaměřena na komplexní analýzu efektu vyučování ČCJ na žáka (tj. na jeho explicitní i implicitní znalost jazyka, komunikační dovednosti, postoje, vč. sebehodnocení, atd.). Bude využívat primárně etnografické metody získávání a analýzy dat a zčásti rovněž konverzační analýzu vyučovacích hodin.
Předpokládaný postup práce: 1. Studium odborné literatury (metodologie výzkumu jazykového vyučování, osvojování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk) 2. Sběr vstupních dat formou dotazníku, interview a vstupních testů 3. Průběžné sledování výuky a jejích výsledků (nahrávky, deníkové záznamy, interview, testy etc.) 4. Závěrečný sběr dat 5. Analýza získaného materiálu 6. Formulování závěrů |
Seznam odborné literatury |
ELLIS, R. Language Teaching Research and Language Pedagogy. Wiley Blackwell, 2012. |