Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Název práce v češtině: Efekty výuky češtiny jako cizího jazyka
Název v anglickém jazyce: Effects of the Teaching Czech as a Second Language
Klíčová slova: vyučování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk, chybová analýza, jazyková chyba, správnost, plynulost, produktivní dovednost, připravenost a nepřipravenost projevu, mluvení, osvojování druhého jazyka, efekty výuky
Klíčová slova anglicky: second language teaching, Czech as a second language, errors analysis, errors and mistakes, accuracy, fluency, productive skills, prepare and unprepared speech, speaking, SLA, effects of teaching
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.12.2015
Datum zadání: 07.12.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 14.12.2015
Datum a čas obhajoby: 12.09.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.08.2016
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce je koncipována jako případová studie založená na sledování výuky ČCJ pro jednoho nerodilého mluvčího a jejích efektů. Je zaměřena na komplexní analýzu efektu vyučování ČCJ na žáka (tj. na jeho explicitní i implicitní znalost jazyka, komunikační dovednosti, postoje, vč. sebehodnocení, atd.). Bude využívat primárně etnografické metody získávání a analýzy dat a zčásti rovněž konverzační analýzu vyučovacích hodin.
Předpokládaný postup práce:
1. Studium odborné literatury (metodologie výzkumu jazykového vyučování, osvojování cizího jazyka, čeština jako cizí jazyk)
2. Sběr vstupních dat formou dotazníku, interview a vstupních testů
3. Průběžné sledování výuky a jejích výsledků (nahrávky, deníkové záznamy, interview, testy etc.)
4. Závěrečný sběr dat
5. Analýza získaného materiálu
6. Formulování závěrů
Seznam odborné literatury
ELLIS, R. Language Teaching Research and Language Pedagogy. Wiley Blackwell, 2012.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK