Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Očekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovci
Název práce v češtině: Očekávání trenérů v souvislosti s jejich přístupem ke sportovci
Název v anglickém jazyce: Coaches' expectations in connection with their approach to athletes
Klíčová slova: sebenaplňující proroctví, Pygmalion efekt, očekávání trenéra, vztah trenéra a sportovce
Klíčová slova anglicky: self-fulfilling prophecy, Pygmalion effect, coaches' expectation, coach-athlete relationship
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.11.2015
Datum zadání: 06.11.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.11.2015
Datum a čas obhajoby: 17.06.2016 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2016
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. David Čáp, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Veronika Baláková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat problematice očekávání trenéra v souvislosti s jeho přístupem ke sportovci. Očekávání ve spojitosti s tzv. Pygmalion efektem či se sebenaplňujícím se proroctvím bude na začátku charakterizováno obecně z pohledu sociální psychologie a poté konkrétněji v oblasti sportovní psychologie. Práce bude vycházet z teorie čtyř fázového cyklu očekávání, který bude aplikován na konkrétní příklady z oboru sportovní psychologie. Cílem práce bude zmapovat z jakých zdrojů vychází trenér při tvorbě svých očekávání ve vztahu ke sportovci a jak trenérovo očekávání ovlivňuje jeho přístup ke sportovci. Návrh empirického šetření představí výzkumný design reagující na otázky vyvstávající z teoretické části.
Seznam odborné literatury
Hayesová, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.

Horn, T. (2008). Advances in Sport Psychology. Champaigne, United States: Human Kinetics.

Lesyk, J. J., & Kornspan, A. S.(2000). Coaches' expectations and beliefs regarding benefits of youth sport participation. Perceptual and Motor Skills, 90(2), 399-402.

Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. (2006). Psychologie sportu. Praha: Karolinum.

Solomon, G.B. (2010). The Influence of Coach Expectatictions on Athlete Development. Journal of Sport Psychology in Action, 1(2), 76-85.

Weinber, R.S. & Gould, D. (2007). Foundations of Sport and Excercise Psychology. Champaigne, United States: Human Kinetics.

Williams, J.M. (2010). Applied Sport Psychology: Personal Growth to Peak Performance. New York, United States: McGraw-Hill.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK