Formování identity hudebního festivalu Colours of Ostrava
Název práce v češtině: | Formování identity hudebního festivalu Colours of Ostrava |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Negotiating Identity of Music Festival Colours of Ostrava |
Klíčová slova: | Colours of Ostrava|multižánrový hudební festival|dramaturgie|identita|kvalitativní výzkum|organizační tým|kulturní analýza hudby|Ostrava|Meltingpot |
Klíčová slova anglicky: | Colours of Ostrava|multi-genre music festival|festival lineup curating|identity|qualitative research|organizing team|cultural analysis of music|Ostrava|Meltingpot |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav hudební vědy (21-UHV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vít Zdrálek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.11.2015 |
Datum zadání: | 12.11.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.11.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2017 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.06.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D. |
Konzultanti: | Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Předmětem bakalářské práce bude proces utváření identity hudebního festivalu Colours of Ostrava a její postupné proměny v průběhu jeho třináctileté historie. Tento festival můžeme považovat za kulturní událost s ambicí ideového přesahu, už jen pro to, že existuje oficiální filozofie festivalu, která určitým způsobem podmiňuje jak rozhodnutí dramaturgů, tak představu o tom, pro jaké diváky je festival určený. To vše tvoří jeho identitu, kterou se autorka pokusí nastínit za pomoci ohledání mediálního obrazu festivalu a zároveň vlastním rozborem hudebního a doprovodného programu jednotlivých ročníků. Důležitou součástí práce budou rozhovory s organizátory této hudební události, díky nimž autorka získá představu o jimi zamýšlené podobě Colours of Ostrava a o motivacích k výběru interpretů. Mimo to bude věnovaná pozornost roli Colours ve městě Ostrava a charakteristikám, které vyplývají právě ze specifického umístění festivalu. Jeho dramaturgie bude v práci posuzovaná jako stále se vyvíjející a autorka tak nebude vycházet pouze z její současné podoby, ale obrátí svou pozornost k faktorům, které vedly až k dnešnímu stavu. Protože jsou s hudebním programem tohoto festivalu spojovány pojmy jako “world music” a “multižánrovost”, bude jedním ze záměrů práce také charakterizovat tyto termíny v kontextu s vybraným tématem. |
Seznam odborné literatury |
Literatura: BENNETT Andy. Popular music and youth culture: Music, identity and place. London 2000. CLARKE Michael. The Politics of Pop Festivals. London 1982. DEACON David a kol. Researching communications: A practical guide to methods in media and cultural analysis. London 1999. FEATHERSTONE Mike. Consumer Culture and Postmodernism. London 1991. Festival. In: C. Larkin (ed.), Encyclopedia of Popular Music, 4th ed. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z FINDEJSOVÁ Denisa. Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2015. Bakalářská práce. FLINN Jenny a Matt FREW. Glastonbury: Managing the Mystification of Festivity. In: Leisure Studies ,Vol. 33, Iss. 4, 2014. FORSS Matthew J. World music. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z GOTHAM Kevin Fox. Theorizing urban spectacles. In: City, 9, 2005, s. 225–246. LEGERSKÁ Lucie. Marketingová a dramaturgická analýza festivalu Bažant Pohoda. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2012. Diplomová práce. MASCHTOWSKÝ Richard. Festivaly populární hudby v České republice jako alternativní forma cestovního ruchu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. Diplomová práce. MIDDLETON Richard a Peter Manuel. Popular music: World popular music. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z PEGG, Carole. world music. In: A. Latham (ed.), The Oxford Companion to Music. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z Perspektivy: pro potřeby statutárního města Ostrava zpracovala Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra kulturologie, Praha 2008. SLACH Ondřej a Tomáš BORUTA. What Can Cultural and Creative Industries do for Urban Development? Three Stories from the Postsocialist Industrial City of Ostrava. In: Quaestiones Geographicae, Vol. 31, Iss. 4, 2013, s. 99–112. STOKES Martin. Globalization and the Politics of World Music. In: M. Clayton (ed.), The Cultural Study of Music: A Critical Introduction. New York 2003. YOUNG Percy M., et al. Festival. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z |