Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Formování identity hudebního festivalu Colours of Ostrava
Název práce v češtině: Formování identity hudebního festivalu Colours of Ostrava
Název v anglickém jazyce: Negotiating Identity of Music Festival Colours of Ostrava
Klíčová slova: Colours of Ostrava|multižánrový hudební festival|dramaturgie|identita|kvalitativní výzkum|organizační tým|kulturní analýza hudby|Ostrava|Meltingpot
Klíčová slova anglicky: Colours of Ostrava|multi-genre music festival|festival lineup curating|identity|qualitative research|organizing team|cultural analysis of music|Ostrava|Meltingpot
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hudební vědy (21-UHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vít Zdrálek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.11.2015
Datum zadání: 12.11.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.11.2015
Datum a čas obhajoby: 05.09.2017 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:29.06.2017
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Předmětem bakalářské práce bude proces utváření identity hudebního festivalu Colours of Ostrava a její postupné proměny v průběhu jeho třináctileté historie. Tento festival můžeme považovat za kulturní událost s ambicí ideového přesahu, už jen pro to, že existuje oficiální filozofie festivalu, která určitým způsobem podmiňuje jak rozhodnutí dramaturgů, tak představu o tom, pro jaké diváky je festival určený. To vše tvoří jeho identitu, kterou se autorka pokusí nastínit za pomoci ohledání mediálního obrazu festivalu a zároveň vlastním rozborem hudebního a doprovodného programu jednotlivých ročníků. Důležitou součástí práce budou rozhovory s organizátory této hudební události, díky nimž autorka získá představu o jimi zamýšlené podobě Colours of Ostrava a o motivacích k výběru interpretů. Mimo to bude věnovaná pozornost roli Colours ve městě Ostrava a charakteristikám, které vyplývají právě ze specifického umístění festivalu. Jeho dramaturgie bude v práci posuzovaná jako stále se vyvíjející a autorka tak nebude vycházet pouze z její současné podoby, ale obrátí svou pozornost k faktorům, které vedly až k dnešnímu stavu. Protože jsou s hudebním programem tohoto festivalu spojovány pojmy jako “world music” a “multižánrovost”, bude jedním ze záměrů práce také charakterizovat tyto termíny v kontextu s vybraným tématem.
Seznam odborné literatury
Literatura:
BENNETT Andy. Popular music and youth culture: Music, identity and place. London 2000.
CLARKE Michael. The Politics of Pop Festivals. London 1982.
DEACON David a kol. Researching communications: A practical guide to methods in media and cultural analysis. London 1999.
FEATHERSTONE Mike. Consumer Culture and Postmodernism. London 1991. Festival. In: C. Larkin (ed.), Encyclopedia of Popular Music, 4th ed. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z .
FINDEJSOVÁ Denisa. Analýza marketingových aktivit hudebního festivalu Colours of Ostrava. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 2015. Bakalářská práce.
FLINN Jenny a Matt FREW. Glastonbury: Managing the Mystification of Festivity. In: Leisure Studies ,Vol. 33, Iss. 4, 2014.
FORSS Matthew J. World music. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z .
GOTHAM Kevin Fox. Theorizing urban spectacles. In: City, 9, 2005, s. 225–246.
LEGERSKÁ Lucie. Marketingová a dramaturgická analýza festivalu Bažant Pohoda. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2012. Diplomová práce.
MASCHTOWSKÝ Richard. Festivaly populární hudby v České republice jako alternativní forma cestovního ruchu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. Diplomová práce.
MIDDLETON Richard a Peter Manuel. Popular music: World popular music. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press.
Dostupné z .
PEGG, Carole. world music. In: A. Latham (ed.), The Oxford Companion to Music. Oxford Music Online. Oxford University Press. Dostupné z .
Perspektivy: pro potřeby statutárního města Ostrava zpracovala Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Katedra kulturologie, Praha 2008.
SLACH Ondřej a Tomáš BORUTA. What Can Cultural and Creative Industries do for Urban Development? Three Stories from the Postsocialist Industrial City of Ostrava.
In: Quaestiones Geographicae, Vol. 31, Iss. 4, 2013, s. 99–112.
STOKES Martin. Globalization and the Politics of World Music. In: M. Clayton (ed.), The Cultural Study of Music: A Critical Introduction. New York 2003.
YOUNG Percy M., et al. Festival. In: Grove Music Online. Oxford Music Online. Oxford University Press.
Dostupné z .
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK