Spokojenost a loajalita zaměstnanců v marketingové agentuře
Název práce v češtině: | Spokojenost a loajalita zaměstnanců v marketingové agentuře |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Employee´s satisfaction and loyalty in the marketing agency |
Klíčová slova: | Pracovní spokojenost|Zaměstnanecká loajalita|Pracovní motivace|Marketingová agentura |
Klíčová slova anglicky: | Job satisfaction|Employee loyalty|Work motivation|Marketing agency |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.10.2015 |
Datum zadání: | 23.10.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce si klade za cíl využít získaných poznatků z oblasti psychologie práce a organizace k analýze pracovní spokojenosti a atmosféry na pracovišti, a pomoci tak k lepšímu fungování zaměstnanců ve firmě. Téma zaměstnanecké spokojenosti a loajality vůči firmě nabízí vzhledem k poměrně bohatému množství faktorů velice širokou perspektivu možností, jak jej v oblasti psychologie práce a organizace uchopit. Diplomová práce bude proto zaměřena nikoli na hledání obecných faktorů spokojenosti, ale na konkrétní firemní prostředí a to marketingovou agenturu. Cílem práce bude za pomoci klasické i moderní terminologie a konceptů (pracovní spokojenost, loajalita, engagement, commitment aj.) zanalyzovat toto firemní prostředí právě ve vztahu k faktorům pracovní spokojenosti a loajality. Metodologická část bude potom koncipována jako kombinace kvantitativní a kvalitativní metodiky, kdy budou tyto koncepty za pomoci validizovaných metod otestovány na samotných zaměstnancích skrze dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. |
Seznam odborné literatury |
Armstrong, M. (1999). Personální management. Praha: Grada Publishing. Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing. Bakker, A. B. & S. Albrecht & M. Leiter. (2011). Key questions regarding work engagement. European Journal Of Work And Organizational Psychology, 20(1). 4-28. Bedrnová, E. & Nový, I. (1998). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. Kollárik, T. (1986). Spokojnosť v práci. Bratislava: Práca. Kollárik, T. (2002). Sociálna psychológia práce. Bratislava: Univerzita Komenského. Mayerová, M. (1997). Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada Publishing. Meyer, J. P. & Allen, N. J. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of occupational psychology, 63(1). 1-18. Paulík, K. (2001). Pracovní spokojenost a její psychologické souvislosti. Psychologie v ekonomické praxi, 36(1-2). 1-11. Růžička, J. (1994). Motivace pracovního jednání. Praha: VŠE. Schaufeli, W. & Bakker, A. (2003). Utrecht Work Engagement Scale: Preliminary manual. Utrecht: Occupational health psychology unit, Utrecht university. Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: application, assessment, cause, and consequences. London: Sage Publishing. Štikar, J., Rymeš, M., Riegel, K. & Hoskovec, J. (2003). Psychologie ve světě práce. Praha: Karolinum. Tyson, S. & T. Jackson. (1997). Organizační chování. Praha: Grada. Wagnerová, I. (2002). Hodnocení pracovníků jako významný nástroj řízení výkonnosti. Psychologie v ekonomické praxi, 37(3-4). 163-172. |