Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Spokojenost a loajalita zaměstnanců v marketingové agentuře
Název práce v češtině: Spokojenost a loajalita zaměstnanců v marketingové agentuře
Název v anglickém jazyce: Employee´s satisfaction and loyalty in the marketing agency
Klíčová slova: Pracovní spokojenost|Zaměstnanecká loajalita|Pracovní motivace|Marketingová agentura
Klíčová slova anglicky: Job satisfaction|Employee loyalty|Work motivation|Marketing agency
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 23.10.2015
Datum zadání: 23.10.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.07.2017
Datum a čas obhajoby: 04.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce si klade za cíl využít získaných poznatků z oblasti psychologie práce a organizace k analýze pracovní spokojenosti a atmosféry na pracovišti, a pomoci tak k lepšímu fungování zaměstnanců ve firmě.

Téma zaměstnanecké spokojenosti a loajality vůči firmě nabízí vzhledem k poměrně bohatému množství faktorů velice širokou perspektivu možností, jak jej v oblasti psychologie práce a organizace uchopit. Diplomová práce bude proto zaměřena nikoli na hledání obecných faktorů spokojenosti, ale na konkrétní firemní prostředí a to marketingovou agenturu. Cílem práce bude za pomoci klasické i moderní terminologie a konceptů (pracovní spokojenost, loajalita, engagement, commitment aj.) zanalyzovat toto firemní prostředí právě ve vztahu k faktorům pracovní spokojenosti a loajality.

Metodologická část bude potom koncipována jako kombinace kvantitativní a kvalitativní metodiky, kdy budou tyto koncepty za pomoci validizovaných metod otestovány na samotných zaměstnancích skrze dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory.
Seznam odborné literatury
Armstrong, M. (1999). Personální management. Praha: Grada Publishing.
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: Nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada Publishing.
Bakker, A. B. & S. Albrecht & M. Leiter. (2011). Key questions regarding work engagement. European Journal Of Work And Organizational Psychology, 20(1). 4-28.
Bedrnová, E. & Nový, I. (1998). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press.
Kollárik, T. (1986). Spokojnosť v práci. Bratislava: Práca.
Kollárik, T. (2002). Sociálna psychológia práce. Bratislava: Univerzita Komenského.
Mayerová, M. (1997). Stres, motivace a výkonnost. Praha: Grada Publishing.
Meyer, J. P. & Allen, N. J. (1990). The measurement and antecedents of affective, continuance and normative commitment to the organization. Journal of occupational psychology, 63(1). 1-18.
Paulík, K. (2001). Pracovní spokojenost a její psychologické souvislosti. Psychologie v ekonomické praxi, 36(1-2). 1-11.
Růžička, J. (1994). Motivace pracovního jednání. Praha: VŠE.
Schaufeli, W. & Bakker, A. (2003). Utrecht Work Engagement Scale: Preliminary manual. Utrecht: Occupational health psychology unit, Utrecht university.
Spector, P. E. (1997). Job satisfaction: application, assessment, cause, and consequences. London: Sage Publishing.
Štikar, J., Rymeš, M., Riegel, K. & Hoskovec, J. (2003). Psychologie ve světě práce. Praha: Karolinum.
Tyson, S. & T. Jackson. (1997). Organizační chování. Praha: Grada.
Wagnerová, I. (2002). Hodnocení pracovníků jako významný nástroj řízení výkonnosti. Psychologie v ekonomické praxi, 37(3-4). 163-172.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK