Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Správní dozor v oblasti reklamy
Název práce v češtině: Správní dozor v oblasti reklamy
Název v anglickém jazyce: Administrative supervision of advertising
Klíčová slova: správní dozor, reklama, regulace
Klíčová slova anglicky: administrative supervision, advertising, regulation
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra správního práva a správní vědy (22-KSP)
Vedoucí / školitel: JUDr. Jiří Rajchl, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.11.2015
Datum zadání: 18.11.2015
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.09.2020
Datum a čas obhajoby: 24.09.2020 15:00
Místo konání obhajoby: Právnická fakulta UK, nám. Curieových 7, Praha 1, 106, 106
Datum odevzdání elektronické podoby:27.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2020
Oponenti: JUDr. Ing. Josef Staša, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá problematikou regulace reklamy se zaměřením na specifika výkonu správního dozoru v dané oblasti, přičemž podává komplexní popis a analýzu současné právní úpravy, a to jak hmotněprávní, tak procesněprávní. Věnuje se obecným pravidlům, která zákonodárce stanovuje pro obsah a šíření reklamy, stejně jako pravidlům zvláštním, vztahujícím se k cíleně vybraným skupinám výrobků. Právě z popisu a analýzy těchto pravidel je dobře patrná složitost právní úpravy, která v podstatném rozsahu pramení z výkladové nejednoznačnosti dané neurčitostí základních pojmů. Tato nejednoznačnost a neurčitost má pak dopad i do praktické aplikace, což je demonstrováno na množství příkladů z praxe a na vybrané judikatuře správních soudů. Dále je pozornost zaměřena i na specifika výkonu správního dozoru s důrazem na odchylky od obecných pravidel a na vymezení působnosti dozorových orgány, jejíž značná fragmentace mezi množství vzájemně nezávislých vykonavatelů veřejné správy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis on the topic “Administrative supervision of advertising” deals with regulation of advertising with focus on specifics of the administrative supervision and provides a comprehensive description and analysis of current legislation (substantive law and procedural law). The thesis deals with general rules laid down by the legislator for the content and distribution of advertising as well as special rules related to specific products. The description and analysis of current legislation shows its complexity which is based on the ambiguity of interpretation resulting from the vague legal concepts. This ambiguity and uncertainty has an impact on the practical application, which is demonstrated by a number of practical examples and selected case law of administrative courts. This thesis also focuses on the specifics of administrative supervision with emphasis on deviations from the general rules and on the definition of the powers of supervisory authorities and its fragmentation among a number of independent public bodies.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK