Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Třídní učitel a jeho role při adaptaci žáka na střední škole
Název práce v češtině: Třídní učitel a jeho role při adaptaci žáka na střední škole
Název v anglickém jazyce: Class Teacher´s Role in Student´s Adaptation at Secondary School
Klíčová slova: Učitel|třídní učitel|žák|škola|adaptace|socializace|spolupráce|školní třída|povolání
Klíčová slova anglicky: Teacher|class teacher|pupil|school|adaptation|socialization|cooperation|class|profession
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.09.2015
Datum zadání: 21.09.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 13.06.2017
Datum a čas obhajoby: 24.05.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2018
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce řeší problematiku úlohy třídního učitele na Střední odborné škole a středním odborném učilišti v procesu adaptace nových žáků.
,,Období velkých změn“, tak lze pojmenovat toto zásadní období v životě mladého člověka, přechod ze základní školy na školu střední. Do této doby, z velké části, je odkázán ve své podstatě na soustavnou pomoc rodičů a nastává doba většího osamostatňování, dospívání, příprava na budoucí povolání (pracovní profesi). Úkolem učitele a zvláště třídního učitele jako pomáhající profese je vytvořit s pomocí mnoha faktorů příznivé, podnětné prostředí při adaptaci i následného rozvoje žáka.
Cílem diplomové práce je posoudit a popsat práci třídního učitele v souvislosti s adaptací žáků do vybrané střední školy.
Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmů ze závazných pedagogických dokumentů, adaptace a socializace žáků, specifika období adolescence a následnou spojitostí s činnostmi třídního učitele, jeho profesním zařazením, činnostmi, funkcemi, kompetencemi třídního učitele směrem k podpoře pro zkvalitnění adaptace žáků.
Praktická část je zaměřena na empirický výzkum činností třídního učitele ještě před začátkem a poté po nástupu žáků na začátku nového školního roku na střední škole.
Seznam odborné literatury
Čapek, R. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. 328 s. ISBN 978-80-247-27424.
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Vydání 2. Praha: Portál, 2007. 656 s. ISBN 97880-7367-273-7.
Gillernová, I., Krejčová. L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada,2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3472-9.
Kasíková, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0192-3.
Mareš, J.; Křivohlavý,J. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.
Průcha, J.; Walterová; E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. s. 322. ISBN 80-7178-772-8.
Průcha, J. Pedagogický slovník. 3. vyd. Praha: Portál, s.r.o., 2001. 328 s. ISBN 80-7178-579-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK