Faktory ovlivňující vztah pracovníka k organizaci
Název práce v češtině: | Faktory ovlivňující vztah pracovníka k organizaci |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Factors influencing relationship of an employee to an organization |
Klíčová slova: | organizační závazek|oddanost|loajalita|zaměstnanecký vztah|fluktuace |
Klíčová slova anglicky: | organizational commitment|commitment|loyalty|employment relationship|turnover |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Milan Rymeš, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 09.07.2015 |
Datum zadání: | 09.07.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.08.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. MUDr. Mgr. Radvan Bahbouh, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem teoretické části diplomové práce je rozpracování tématu vztahu pracovníků k organizaci a popis faktorů, které tento vztah ovlivňují. Stěžejními kategoriemi budou: pracovní spokojenost, pracovní postoje a „commitment“. Empirická část si klade za cíl zhodnocení míry pozitivního či negativního vztahu zaměstnanců ke konkrétní organizaci a identifikaci faktorů, které se na míře tohoto vztahu podílejí. Použitou metodou bude autorský dotazník vytvořený přímo pro konkrétní firmu. Tento dotazník bude zjišťovat jednak míru pozitivního či negativního vztahu zaměstnanců k organizaci, tak i faktory, který tento vztah ovlivňují. Jako doplňující metoda bude použit polostrukturovaný rozhovor pro sběr informací od manažerů dané organizace |
Seznam odborné literatury |
Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Durkin, D. M. (2005). The loyalty advantage: essential steps to energize your company, your customers, your brand. New York: AMACOM. Meyer, J. P. &Allen N.J. (1997). Commitment in the workplace: Theory, research, and application. California: Sage Publications. Nakonečný, M. (2005). Sociální psychologie organizace: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada. Nový, I. (1993). Podniková kultura a identita. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. Zedeck, S. (2011). APA handbook of industrial and organizational psychology. Washington, DC: American Psychological Association. |