Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Název práce v češtině: Výuková komunikace v hodinách pedagogiky a psychologie na střední škole
Název v anglickém jazyce: Classroom communication in lessons of educational science and psychology at secondary school
Klíčová slova: výuková komunikace, komunikace, pedagogická komunikace, interakce učitele a žáka, pedagogika, psychologie
Klíčová slova anglicky: classroom communication, communication, pedagogical communication, teacher-student interaction, educational science, psychology
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.06.2015
Datum zadání: 30.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.05.2016
Datum a čas obhajoby: 12.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:10.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zaměřuje na výukovou komunikaci ve vyučovacích předmětech pedagogiky a psychologie na střední škole. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou.Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů výukové a pedagogické komunikace, včetně specifik oproti komunikaci sociální. Výzkumná část se zaměřuje na průběh výukové komunikace ve výuce pedagogiky a psychologie na střední škole a konkrétně sleduje, kdo ve výukové komunikaci převažuje, jaké jsou používány komunikační formy a metody, kdo komunikaci iniciuje a komparací výukové komunikace v jednotlivých předmětech.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7

GAVORA, Peter. Pedagogická komunikácia v základnej škole. 1. vyd. Bratislava: Veda, 1988, 248 s.

FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Překlad Karel Balcar. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0741-2.

HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 280 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1168-3.

KOLÁŘ, Zdeněk a Alena VALIŠOVÁ. Analýza vyučování. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 230 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2857-5

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, 161 s. Pedagogické a psychologické studie. ISBN 80-04-21854-7

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s., [12] s. obr. příl. ISBN 80-210-1070-3.

NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Vyd. 1. Praha: Academia, 1999, 287 p. ISBN 8020006907.

NELEŠOVSKÁ, Alena. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 171 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0738-1.

PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, str. 236.

ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK