Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Název práce v češtině: | Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Key Ideas of Franz Pöggeler´s Andragogical Concept |
Klíčová slova: | Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt |
Klíčová slova anglicky: | Franz Pöggeler, andragogy, educational process, partnership between an educator and an adult learner, full maturity, help in a life, dialogue, Christian aspect |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michal Šerák, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 25.06.2015 |
Datum zadání: | 25.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.10.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 01.02.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2016 |
Datum proběhlé obhajoby: | 01.02.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce bude na základě analýzy primárních zdrojů identifikovat, interpretovat a systematizovat klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera a poskytnout ucelený obraz Pöggelerovy koncepce andragogiky. Pöggeler je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny, jeho dílo však dosud nebylo přeloženo do češtiny a v České republice není příliš známé. Stěžejním zdrojem analýzy bude základní Pöggelerova andragogická publikace Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik. Pöggelerovo dílo bude zkoumáno v kontextu vývoje andragogiky a pozornost bude věnována i životní a profesní dráze autora a jeho inspiračním zdrojům. Rešerše tematicky relevantních Pöggelerových publikací a jejich komparace povedou ke kritickému zhodnocení klíčových myšlenek, kterému bude věnována samostatná kapitola v závěru práce. Pöggelerovy andragogické myšlenky zde budou rovněž konfrontovány s názory vybraných autorů. Předběžná struktura práce: 1 Dobové kontexty díla Franze Pöggelera 1.1 Historický a společenský kontext díla Franze Pöggelera 1.2 Andragogický kontext díla Franze Pöggelera 2 Životní a profesní dráha Franze Pöggelera 3 Inspirační zdroje Franze Pöggelera 3.1 Wilhelm Flitner 3.2 Eduard Weitsch 3.3 Magda Kelber 4 Klíčové andragogické myšlenky Franze Pöggelera 5 Kritika díla Franze Pöggelera |
Seznam odborné literatury |
MATULČÍK, Július. Teórie výchovy a vzdelávania dospělých v zahraničí. 1. vyd. Bratislava: Gerlach Print, 2004. ISBN 80-89142-02-8. PADBERG, Rudolf, Franz PÖGGELER a Walter LEIRMANN. Bildung als Dialog. Osnabrück: Verlag A. Fromm, 1965. PÖGGELER, Franz. Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik.Stuttgart:Verlag: W. Kohlhammer, 1974. ISBN 10: 3170014803. PÖGGELER, Franz (Hrsg.). Erwachsenenbildung im Wandel der Gesellschaft. Frankfurt am Main: Akademische Verlagsgesellschaft, 1971. ISBN 3-400-00132-5. PÖGGELER, Franz. Katholische Erwachsenenbildung. München: Kösel-Verlag, 1965. PÖGGELER, Franz. Methoden der Erwachsenenbildung. 4., erg. Aufl. Freiburg im Breisgau: Freiburger Graphische Betriebe, 1975. ISBN 3-451-14191-4. PÖGGELER, Franz (ed.). The State and Adult Education: Historical and Systematical Aspects. Vol.4.Frankfurt am Main: Peter Lang, 1990. ISBN 3-631-42011-0. ŠKODA, Kamil. Kapitoly z dějin andragogiky. 1. vyd.Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-326-1. |