Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Název práce v češtině: Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Název v anglickém jazyce: Key Ideas of Franz Pöggeler´s Andragogical Concept
Klíčová slova: Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
Klíčová slova anglicky: Franz Pöggeler, andragogy, educational process, partnership between an educator and an adult learner, full maturity, help in a life, dialogue, Christian aspect
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michal Šerák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 25.06.2015
Datum zadání: 25.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 08.10.2015
Datum a čas obhajoby: 01.02.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2016
Datum proběhlé obhajoby: 01.02.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Kopecký, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude na základě analýzy primárních zdrojů identifikovat, interpretovat a systematizovat klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera a poskytnout ucelený obraz Pöggelerovy koncepce andragogiky. Pöggeler je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny, jeho dílo však dosud nebylo přeloženo do češtiny a v České republice není příliš známé. Stěžejním zdrojem analýzy bude základní Pöggelerova andragogická publikace Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik. Pöggelerovo dílo bude zkoumáno v kontextu vývoje andragogiky a pozornost bude věnována i životní a profesní dráze autora a jeho inspiračním zdrojům. Rešerše tematicky relevantních Pöggelerových publikací a jejich komparace povedou ke kritickému zhodnocení klíčových myšlenek, kterému bude věnována samostatná kapitola v závěru práce. Pöggelerovy andragogické myšlenky zde budou rovněž konfrontovány s názory vybraných autorů.

Předběžná struktura práce:

1 Dobové kontexty díla Franze Pöggelera

1.1 Historický a společenský kontext díla Franze Pöggelera

1.2 Andragogický kontext díla Franze Pöggelera

2 Životní a profesní dráha Franze Pöggelera

3 Inspirační zdroje Franze Pöggelera

3.1 Wilhelm Flitner

3.2 Eduard Weitsch

3.3 Magda Kelber

4 Klíčové andragogické myšlenky Franze Pöggelera

5 Kritika díla Franze Pöggelera
Seznam odborné literatury
MATULČÍK, Július. Teórie výchovy a vzdelávania dospělých v zahraničí. 1. vyd. Bratislava: Gerlach Print, 2004. ISBN 80-89142-02-8.


PADBERG, Rudolf, Franz PÖGGELER a Walter LEIRMANN. Bildung als Dialog. Osnabrück: Verlag A. Fromm, 1965.


PÖGGELER, Franz. Erwachsenenbildung: Einführung in die Andragogik.Stuttgart:Verlag: W. Kohlhammer, 1974. ISBN 10: 3170014803.


PÖGGELER, Franz (Hrsg.). Erwachsenenbildung im Wandel der Gesellschaft. Frankfurt am Main: Akademische Verlagsgesellschaft, 1971. ISBN 3-400-00132-5.


PÖGGELER, Franz. Katholische Erwachsenenbildung. München: Kösel-Verlag, 1965.


PÖGGELER, Franz. Methoden der Erwachsenenbildung. 4., erg. Aufl. Freiburg im Breisgau: Freiburger Graphische Betriebe, 1975. ISBN 3-451-14191-4.


PÖGGELER, Franz (ed.). The State and Adult Education: Historical and Systematical Aspects. Vol.4.Frankfurt am Main: Peter Lang, 1990. ISBN 3-631-42011-0.


ŠKODA, Kamil. Kapitoly z dějin andragogiky. 1. vyd.Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-326-1.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK