Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Název práce v češtině: | Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Teaching of motor activities of students with special educational needs at secondary school |
Klíčová slova: | Metody výuky|praktické vyučování|motorické činnosti|diverzita žáků|speciální vzdělávací potřeby |
Klíčová slova anglicky: | Methods of education|practical training|motor activities|diversity of students|special educational needs |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.06.2015 |
Datum zadání: | 24.06.2015 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 15.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Kristýna Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování psychomotorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod, vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl založen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků. |
Seznam odborné literatury |
ATTWOOD,T. Aspergerův syndrom. Porucha sociálních vztahů a komunikace. Praha: Portál, s.r.o., 2012. Vyd.2. ISBN 978-80-262-0193-9 BARTOŇOVÁ,M.; VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Text k distančnímu studiu. Brno: Paido, 2007. Vyd. 2. ISBN 978-80-7315-158-4 HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. Vyd. 1. ISBN 978-80-247-3070-7 KASÍKOVÁ, H.; VALIŠOVÁ, A. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV nakladatelství, 1994. ISBN 80-85866-05-6 KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, s.r.o., 2012. Vyd. 2. ISBN 978-80-262-0052-9 MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5 MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. (ed.). Cesty pedagogického výzkumu. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6 OREL, M. a kol. Psychopatologie. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. Vyd. 1. ISBN 978-80-247-3737-9 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, s.r.o., 2008. Vyd. 5. ISBN 978-80-7367-427-4 SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. Vyd. 2. ISBN 978-80-247-1821-7 ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, s.r.o., 2007. Vyd. 1. ISBN 978-80-7367-313-0 ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve výuce a výcviku. Brno: Masarykova Univerzita, 1998. Vyd. 1. ISBN 80-210-1937-9 THOROVÁ, K.; JůN, H. Vztahy, intimita a sexualita lidí s mentálním handicapem nebo s autismem. Praha: APLA, 2012. Vyd. 1. ISBN 978-80-87690-08-6 Vyhláška č. 127/1997 Sb. o speciálních školách a speciálních mateřských školách. Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních. Vyhláška č. 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. Vyhláška č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. |