Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení v kooperativním učení
Název práce v češtině: Hodnocení v kooperativním učení
Název v anglickém jazyce: Evaluation in cooperative learning
Klíčová slova: kooperativní učení|hodnocení|školní hodnocení|sebehodnocení|hodnocení v kooperativní učení|organizační formy vyučování|komunikace|kompetence|spolupráce|sociální vztahy
Klíčová slova anglicky: cooperative learning|evaluation|school evaluation|self-evaluation|evaluation in cooperative learning|classroom interaction|communication|competences|cooperation|social relationships
Akademický rok vypsání: 2014/2015
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.06.2015
Datum zadání: 24.06.2015
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2017
Datum a čas obhajoby: 12.09.2017 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 12.09.2017
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoreticko-empirická práce je zaměřena na inovaci vzdělávání použitím kooperativního učení. Tématem práce je hodnocení v kooperativním učení a jeho specifika. Teoretická část je věnována popisu kooperativního učení, školnímu hodnocení a zejména hodnocení kooperativních činností. Empirická část je zprávou z akčního výzkumu vlastní výuky na druhém stupni základní školy, popisuje proměnu výuky zavedením práce v kooperativních skupinách a sleduje zapojení žáků do výuky ve vztahu ke kritériím hodnocení. Součástí výzkumu je rozbor sebehodnocení žáků a reflexe kooperativních činností.
Seznam odborné literatury
CANGELOSI, James S. Strategie řízení třídy: Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8014-6.

COHEN, E. Designing Groupwork. Strategies for the Heterogenous Classroom. New York, London: Teacher College Press, 1994.

ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing,.a.s., 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.

DVOŘÁKOVÁ, Markéta a kol. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada, 2015, 246 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4750-392.

HANKOVÁ, Zdenka. Kooperace jako prostředek i cíl. In: Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. s. 33–45. ISBN 978-80-7367-511-0

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-736-7040-2

KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2., rozš. a aktualiz. Praha: Port&aacu te;l, 2010. ISBN 978-807-3677-121.

KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 978-802-4601-922.

KASÍKOVÁ, Hana. Kooperativní učení: aby to lépe fungovalo. In: [online]. [cit. 2017-04-27].
Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/13897/kooperativni-uceni-aby-to-fungovalo-.html/

KASÍKOVÁ, Hana. Proměna vysokoškolské výuky: Transforming higher education classrooms : zkušenost s využitím kooperativních skupin: cooperative learning groups experience. Studia paedagogica : časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 20(2), 81-103. ISSN 1803-7437.
Dostupné z: http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1135/1409

KASÍKOVÁ, Hana. Výukové strategie a potenciál diverzity ve třídě. In: Pedagogická orientace Olomouc: Česká pedagogická společnost, 1967- 1211-4669 Roč. 19, č. 3 (2009), s. 5-23
Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1257

Kooperativní vyučování na 2. stupni ZŠ v plzeňském kraji. In: Sborník XII. Konference ČAPV „Profese učitele a současná společnost“. Ústí nad Labem: UJEP, 2004. ISBN 80-7044-571-8.

KOTRBA, Tomáš a Lubor LACINA. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 2., přeprac. a dopl. vyd. Brno: Barrister, 2011. ISBN 978-80-87474-34-1.

KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.

KOLÁŘ, Zdeněk a Renata ŠIKULOVÁ. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-0885-X.

KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 2. vyd. Praha: Portál, 2004. Pedagogická praxe. ISBN 80-717-8965-8.

PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-736-7054-2.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK